Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Режимът на "Мистър Олимпия" - ледени бани и тренировки за гръб и бицепс

Крис Бъмстед вече има редица победи в най-престижното състезание по културизъм Снимка: Getty Images
Крис Бъмстед вече има редица победи в най-престижното състезание по културизъм

Отворената категория на "Мистър Олимпия" се смята за най-престижната и атрактивна в рамките на най-голямото състезание по културизъм в света. Тя обаче определено не е единствената.

През 2016 година е въведена категорията "Класическа физика", където се акцентира най-вече върху визията от златната ера на бодибилдинга през 70-те години на миналия век.

Дивизията е нова, но вече може да се каже, че произвежда легенди.

Канадецът Крис Бъмстед има две втори места - през 2017-а и 2018-а, като в следващите пет издания се превръща в неизменния шампион и нарежда името си до величия като Арнолд Шварценегер, Лий Хейни, Дориан Йейтс, Рони Колман и Фил Хийт, които имат по пет и повече поредни победи.

Възхищава се на Франк Зейн и Арнолд Шварценегер и неслучайно днес физиката му е сравнявана с пиковия Арнолд.

Следващото издание на "Мистър Олимпия" ще се проведе пред октомври и Бъмстед без съмнение отново е фаворит. В момента е в начална фаза на своята подготовка за състезанието и наскоро сподели как изглежда една от неговите кратки тренировки за гръб и бицепс в този период.

Ето я и нея: 

  1. Дърпане на скрипец пред гърди - 4 серии, като последните две се изпълняват с почивка от 10 секунди между тях;
  2. Тройна суперсерия - тук Бръмстед редува три упражнения - гребане с опора на гърдите с надхват, гребане на машина с подхват и високо гребане на машина с неутрален хват. Без почивка между трите упражнения, които се изпълняват по 8-10 повторения до отказ за общо 4 суперсерии;
  3. Тройна суперсерия за бицепс - отново се редуват три упражнения - сгъване с надхват на скотова пейка, чукови сгъвания от седеж и сгъвания с подхват на скотова пейка. Без почивка между трите упражнения, които се изпълняват с по-голям обем от повторения за 3-4 суперсерии. Целта е напомпване на бицепсите;
  4. Обратно разтваряне на пек-дек машина - акцентът на това упражнение са делтовидните мускули в задната част на рамото. Бръмстед прави общо 10 серии по 10 повторения с максимум 20 секунди почивка.

С напредването на подготовката си той постепенно увеличава натоварването и преминава в режим "Мистър Олимпия".

Това означава събуждане всяка сутрин в 7:30, последвано от упражнения за дишане, вдъхновени от "Ледения" Вим Хоф, който е известен с неговите практики за правилно дишане, издръжливост и самоконтрол при екстремно ниски температури.

Оттам сутрешната рутина на Бръмстед продължава с 20 минути леко кардио преди закуска.

"Открих, че ако направя три кръга от 30 бавни вдишвания със задържане и издишване и след това си направя кардиото, нямам нужда от кофеин. Будя се напълно, чувствам се по-добре и тренирам по-ефективно", споделя Бръмстед в подкаста на Крис Уилямсън.

След кардио сесията си Бъмстед отива в сауната, след което веднага се потапя във вана с ледена вода. По думите му това е изключително ефективен начин за възстановяване на мускулатурата и ставите.

"Обикновено се потапям целия или поне до кръста", обяснява атлетът. "Помага на ставите да се възстановяват от възпаления, така че мога непрекъснато да тренирам и да се натоварвам."

Дали усилията ще му се отблагодарят и този път - ще видим през октомври.

 

Най-четените