Едно ужасно грозно публично засрамване плени колективното въображение на нацията и освети неподозирано широките контури на паралелна реалност, в която някакви абсурдни фигури от социалните мрежи съществуват като знаменитости, идоли и лидери на мнение.
Едва ли съм единственият човек на или над 30 години, който е бил неприятно изненадан от обстоятелството, че карикатурен персонаж като Лудия репортер - решил да унизи изневерилата му приятелка - е толкова популярен в социалните медии.
Човекът има над 200 хиляди последователи във Facebook, а клоунските му клипчета са абсорбирали стотици хиляди гледания в различни видео платформи. В съзнанието ми настъпи тъжната констатация, че нахиленият ексхибиционист е някакъв локален феномен в социалните медии с огромно влияние върху българските милениали.
Периферен телевизионен образ с малка рубрика в предаването на Милен Цветков, този Луд репортер оперира извън мейнстрийма, в паралелната реалност на младежките звезди със солидна гравитация в онлайн пространството. Дори неговата засипана с отрицателно отношение и гавра бивша приятелка е „местна известна" с повече от 30 хиляди последователи във Facebook.
Какви са тези хора? И колко още като тях има? Колко са абстинентните за виртуално внимание карикатурни образи като Лудия репортер и неговата Instagram Дездемона?
Няколко пъти съм засичал предаването на Милен Цветков и съм виждал част от каскадите от лош вкус на Лудия репортер преди пръстите ми инстинктивно да потърсят бутона за превключване. Трудно ми е да повярвам, че някой над 14-годишна възраст сериозно има интерес към антисъдържанието, което този безсмислен човек предлага. Инфантилни глупости без структура или драматургия, без смисъл и качествен хумор. Тоалетни гегове и гафове, физиологична гавра, лош вкус, тягостен битовизъм, тържество на „гордостта на идиота".
Най-евтината концепция на планетата, осребрена във феномена на социалните медии и тяхната вайръл природа. Ясно е, че за клипове с пребивания, излагации, неадекватни реакции, тичащи голи хора, досадни улични постановки и още ефирна плява има достатъчно широк пазар, но е неочаквано, че бездарните упражнения по инфантилна магария конкретно на този Луд репортер ще пленят въображението на толкова тлъст сегмент от младежката публика.
Карикатурният, преувеличен образ е милениал мутант с преплитащи се ДНК вериги. Във формулата на успеха на Лудия репортер се откриват разнообразни влияния от последните 25 години.
Лудия репортер е фигура, съчленена от Боби Турбото, Радо Прашката, Радо Шишарката и Лудия Иван от Music Idol. Той е модерна инкарнация на ретро турбофолк юнаците и първите риалити звезди. „Народен артист" на ъндърграунда с късмета да попадне във върхова точка от развитието на виртуалната вайръл култура.
Той и тези като него могат да функционират почти изцяло извън мейнстрийма, но да притежават влияние на реални знаменитости и в много случаи да са дори по-популярни от обществено приети, официално известни хора. Почитателите на звезди от социалните медии често са по-лоялни към своите идоли от паралелната реалност отколкото са феновете на „легитимните" знаменитости. Затова се наричат и последователи.
Знаете как под загниващата кора на дърво или някой стар камък може да се открие гъсто общество от насекоми, скрити от света навън. Това ми е аналогията със звездите на паралелната реалност на социалните медии и техните стотици хиляди мравки войници с колективно съзнание.
Лудия репортер е някаква фарсова сублимация на ерозията на качественото съдържание, върхът на дъното, еволюирала форма на просташката презентация от годините на турбофолка и първите риалити предавания. В неговия образ се събират толкова много предишни версии на една и съща идея - идеята, че най-простият и най-шумният е сърцето на компанията и трябва да бъде показван и празнуван. Една доста плодоносна идея.
Вие пълнете медиите със статии за него и онази, пък после се чудете защо са толкова известни.
Изглежда авторът се е преквалифицирал от писане на литературни анализи за 7 клас към жълто псевдо-журналястическо драскачество в Уебкафе по теми, които вълнуват точно същата възрастова група. Стилът на въпросните литературни анализи едно време беше точно като на тази статия.
Комплексирани мрънкачи като Лебовски и Антония превърнаха webcafe от място за свежи мнения в хейткорнера на българското Интернет пространство. Мразим Петканов, мразим младите/батките/кариеристите/обърканите в полово отношение и въобще остава ли ни време за нещо друго? Аз лично приключвам с webcafe - не желая да си тровя повече свободното време, търсейки нещо интересно и получавайки тая жлъч.
'Върхът на дъното' е в десетката
Еваларка,Лебовски.Не мога да го трая тоя Петканов и никога не съм могъл. Ако не трябва да ползвам обидни епитети и псувни,не мога да напиша по-добре и да изкажа колко ме дразни. Супер точна и готина сипваница и хранилка си му турнал, браво!!!
Кой е тоя гьотверен,лудия репортер?Болиме за тоя нещастник.
Абсолютно точна статия, не мога да разбера защо се дразните. Че били използвани "сложни" думи! Голяма работа, нали разбирате за какво става въпрос. "Хейтър да се наричам, първа радост е за мене"
Мда, така е устроено сураттефтерчето - лузърите стават велики в очите на други лузъри, те пък го споделят с още себеподобни, снежната топка се търкаля, докато тресне със силата на лавина. Безмислицата започва да се нарича кауза, кифлите имат тема за разговор /каквото и да означава "разговор" в случая/, а батките се напъчват още повече и губят част от единствената си мозъчна гънка във фитнеса.
Ясно е, че е тъпо недоразумение, но пък показа очевадно, че Милен е недоразвит и недорасъл палячо!!!
>народът ни бе систематизирано и многостранно атакуван от зловредни вътрешни и външни фактори Типичното и доста плоско приписване на злонамереност на явления, които напълно адекватно се обясняват с некадърност и, в случая, обикновена душевна нищета и мизерия. Коя версия е по-вероятна: 1. Зли сили (кои?) атакуват иначе високите (нужна аргументация) морални устои на българина (защо?), което е причина за долнокачествени масови продукти като Лудия репортер и Слави Трифонов, което е причина българинът да затъпява 2. Българинът затъпява като пряко следствие от пряко наблюдаемата некадърност в политиката и незаинтересованост на всяко обществено ниво, медиите реагират адекватно като му предлагат съответни медийни продукти Предполагам има други възможни обяснения. Това със злонамереността обикновено е най-изкуственото, най-измисленото, най-неаргументираното, най-ненаблюдаемото, и, съответно, най-малко вероятното. Единствената причина точно това обяснение да бъде харесвано и предпочитано от огромната част от хората е защото е доста удобно - екстернализира вината за статуквото, като по този начин напълно ги освобождава от лична отговорност за състоянието, в което се намират.
Ти пък , Лебовски, като пишеш за някъв незначителен инфантил, какво си се напрегнал с тия интелигентни думи, та едва се чете. Сам трудно се рабираш, аз не можах да стигна докрая.