Класическото Блъди Мери има седем съставки, а в много барове се изкушават да добавят и маслини, кисели краставички, чери домати и какво ли още не. Затова за барманите коктейлът започва да напомня приготвянето на салата и им става досадно. Още по-неприятно е клиент да си поръча Върджин Мери – същото усилие, но за безалкохолен коктейл.
Снимка: iStock
Мохито
Мохитото е още по-връткаво от Блъди Мери – изисква мачкане на ментата с кафява захар, както и трошене на лед за основата на коктейла. А барманите няма как да държат под ръка натрошен лед, а трябва да го правят за всяко отделно Мохито. Ако пък има промоция тип Happy Hour, настава направо ад от трошене на лед и мачкане на мента.
Снимка: iStock
Ягодово дайкири
Причината е същата като при Мохитото – за ягодовото дайкири трябва тепърва да се смелят ягоди, които служат за основа на напитката. А всичко зад бара, което изисква не само смесване в шейкър, но и блендиране и мачкане, е изпитание за барманите, защото те имат да правят и други коктейли за други клиенти.
Снимка: iStock
Лонг Айлъд айс тий
Пет вида алкохол, полети с кола и лед – това не е коктейл, а питие, което се поръчва обикновено с една-едничка цел – клиентът да се напие. По тази причина барманите не харесват коктейла – хем е прекомерно алкохолен, хем в него няма никакво предизвикателство при приготвянето му.
Снимка: iStock
Коктейли на пластове
Те не само отнемат време, а и изискват прецизност, защото понякога едно грешно движение води до смесването на пластовете. А това означава, че барманът трябва да започне отново с коктейла, докато го направи със съвършен вид.
Барманите обикновено са щастливи да угодят на желанието на клиентите си.
Повечето от тях с удоволствие въртят шейкъра и ще ни направят не само посочените в менюто напитки, а и ще си съчинят някоя нова специално за нас, че ще ни и изслушат, ако имаме проблеми.
Но има и коктейли, които те ненавиждат да правят. 5 от тях можете да видите горе в галерията.
••• Япония едвам насмогва на поръчките на чая матча:
Мануела е отговорен редактор "Лайфстайл". Филолог по образование, "граматически нацист" по призвание и бивш мениджър по онлайн продажби по незнайни дори и от нея причини. Пише за нови технологии, джаджи, автомобили, ретро превозни средства, звезди, любимата ѝ родна Стара Загора и каквото друго ѝ грабне погледа. В свободното си време се интересува от хубаво (по възможност добре охладено) вино, интересни книги, настолни игри.
Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.