Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Авокадо, ядки, мюсли? Не прекалявайте с тези уж диетични храни

Оказва се, че някои от ежедневните ни уж здравословни избори на храна всъщност ни правят "мечешка услуга", особено ако не сме стриктни от кое по колко приемаме. В галерията ще видите десет здравословни предложения, с които обаче трябва да сте много внимателни: Снимка: iStock
Оказва се, че някои от ежедневните ни уж здравословни избори на храна всъщност ни правят "мечешка услуга", особено ако не сме стриктни от кое по колко приемаме. В галерията ще видите десет здравословни предложения, с които обаче трябва да сте много внимателни:
АвокадоАвокадото е суперхрана и няма да спрем да го повтаряме. То е и източник на „добрите“ мазнини, което обаче го прави и храна, с която не е добре да се прекалява. Плодът е лек, със свеж вкус, само че е доста мазен и е най-разумно да се ограничите до половин авокадо на ден и да се въздържате от ежедневна консумация. Снимка: Pixabay
Авокадо

Авокадото е суперхрана и няма да спрем да го повтаряме. То е и източник на „добрите“ мазнини, което обаче го прави и храна, с която не е добре да се прекалява. Плодът е лек, със свеж вкус, само че е доста мазен и е най-разумно да се ограничите до половин авокадо на ден и да се въздържате от ежедневна консумация.
Мюсли и зърнени закускиТе са засищаща закуска, която дава тонус и енергия, за да изкарате до обяда. Само че в мюслито и зърнените закуски има немалко въглехидрати и освен това производителите се изкушават да прибавят сушени плодове и парченца шоколад, които също прибавят захар и калории. Затова внимавайте с мюслито и се ограничете до една купичка на ден. Снимка: Pixabay
Мюсли и зърнени закуски

Те са засищаща закуска, която дава тонус и енергия, за да изкарате до обяда. Само че в мюслито и зърнените закуски има немалко въглехидрати и освен това производителите се изкушават да прибавят сушени плодове и парченца шоколад, които също прибавят захар и калории. Затова внимавайте с мюслито и се ограничете до една купичка на ден.
СушиВсички обожават суши! Дори и манекенките признават, че го консумират, а те са пътеводната светлина към слабата фигура. Само че сушито е от храните, които се ядат с удоволствие и мярка и с които не бива да прекалявате заради множеството съставки и хранителните кори нори. Ако похапвате суши - спрете, още преди да се почувствате сити. Стомахът и фигурата ви ще са ви благодарни. Снимка: Pixabay
Суши

Всички обожават суши! Дори и манекенките признават, че го консумират, а те са пътеводната светлина към слабата фигура. Само че сушито е от храните, които се ядат с удоволствие и мярка и с които не бива да прекалявате заради множеството съставки и хранителните кори нори. Ако похапвате суши - спрете, още преди да се почувствате сити. Стомахът и фигурата ви ще са ви благодарни.
Сушени плодовеСушените плодове се превърнаха в диетична алтернатива в моментите, когато умирате за нещо сладко, само че сте на режим. Само че внимавайте – лесно е да прекалите с тях. В сушените плодове често има немалко добавена захар, което не е за подценяване. А обикновено си взимате едно пликче и не се усещате кога е изчезнало… Снимка: Pixabay
Сушени плодове

Сушените плодове се превърнаха в диетична алтернатива в моментите, когато умирате за нещо сладко, само че сте на режим. Само че внимавайте – лесно е да прекалите с тях. В сушените плодове често има немалко добавена захар, което не е за подценяване. А обикновено си взимате едно пликче и не се усещате кога е изчезнало…
ЯдкиС ядките положението е горе-долу същото като със сушените плодове – приемат се за по-диетичен вариант на джънк храни като чипс, вафли, снаксове и прочее. Ядките са много засищащи, но са и силно калорични и трябва да внимавате, иначе като нищо ще сте погълнали дневния си пример само с една купичка. Снимка: Pexels
Ядки

С ядките положението е горе-долу същото като със сушените плодове – приемат се за по-диетичен вариант на джънк храни като чипс, вафли, снаксове и прочее. Ядките са много засищащи, но са и силно калорични и трябва да внимавате, иначе като нищо ще сте погълнали дневния си пример само с една купичка.
СмутитаСмутитата са лесен и вкусен начин да се заредите с витамини и да се заситите само с една чаша от тях. Смутито ви обаче неусетно може да се превърне в калорийна, бъкана със захар бомба, особено ако изпуснете баланса между плодове и зеленчуци и добавите обилно мед, мляко и подсладители. Не забравяйте и че плодове като банан, грозде и манго са висококалорични и с тях без да искате, можете да прекалите. Снимка: Pixabay
Смутита

Смутитата са лесен и вкусен начин да се заредите с витамини и да се заситите само с една чаша от тях. Смутито ви обаче неусетно може да се превърне в калорийна, бъкана със захар бомба, особено ако изпуснете баланса между плодове и зеленчуци и добавите обилно мед, мляко и подсладители. Не забравяйте и че плодове като банан, грозде и манго са висококалорични и с тях без да искате, можете да прекалите.
Пълнозърнест хлябКазваш си, че това е по-добра алтернатива на белия хляб и си хапваш спокойно. Само че пълнозърнестият хляб често мами купувачите с гръмки реплики, а в реалността е също толкова калоричен и без особено здравословни ползи. Филийка-две са по-добре от бял хляб, но не и повече. Снимка: Pixabay
Пълнозърнест хляб

Казваш си, че това е по-добра алтернатива на белия хляб и си хапваш спокойно. Само че пълнозърнестият хляб често мами купувачите с гръмки реплики, а в реалността е също толкова калоричен и без особено здравословни ползи. Филийка-две са по-добре от бял хляб, но не и повече.
Вегетариански бургерСлед като го няма мазното препечено кюфте, значи е по-диетично и можем да се поглезим, нали така? Всъщност има случаи, в които кюфтето от месо е по-добра идея, ако не спазвате изрично вегетариански или веган режим. Веджи бургерът се прави обикновено от продукти с огромно съдържание на въглехидрати – нахут, варива, грах и царевица. Ако пък е от верига за бързо хранене, вътре със сигурност има и щедра доза консерванти и оцветители. Снимка: Pexels
Вегетариански бургер

След като го няма мазното препечено кюфте, значи е по-диетично и можем да се поглезим, нали така? Всъщност има случаи, в които кюфтето от месо е по-добра идея, ако не спазвате изрично вегетариански или веган режим. Веджи бургерът се прави обикновено от продукти с огромно съдържание на въглехидрати – нахут, варива, грах и царевица. Ако пък е от верига за бързо хранене, вътре със сигурност има и щедра доза консерванти и оцветители.
Обезмаслена майонезаРешавате да заложите на обезмаслена майонеза, за да пазите фина линия и смятате, че правите услуга на тялото си. Е, не е съвсем така, защото в обезмаслените варианти обикновено се добавя захар и подобрители, за да не се прави компромис с вкуса. Калориите също не са по-малко, отколкото в пълномаслените варианти. Хубавата пълномаслена майонеза пък е чудесен източник на Витамини A и D, както и на калий. Снимка: Unsplash
Обезмаслена майонеза

Решавате да заложите на обезмаслена майонеза, за да пазите фина линия и смятате, че правите услуга на тялото си. Е, не е съвсем така, защото в обезмаслените варианти обикновено се добавя захар и подобрители, за да не се прави компромис с вкуса. Калориите също не са по-малко, отколкото в пълномаслените варианти. Хубавата пълномаслена майонеза пък е чудесен източник на Витамини A и D, както и на калий.
Желирани бонбониДа, никой не приема желираните бонбони за особено здравословни, но много дами посягат именно към тях, когато изпитват глад за сладко. Те пресмятат, че в 100 грама симпатични бонбонки има едва 300 калории, които могат да бъдат компенсирани с лек калориен дефицит по-късно през деня. Освен това в тях няма мазнини и холестерол, така че какво може да се обърка? Е, проблемът е, че в желираните бонбони съдържат 94 грама въглехидрати в посоченото количество. Снимка: Pixabay
Желирани бонбони

Да, никой не приема желираните бонбони за особено здравословни, но много дами посягат именно към тях, когато изпитват глад за сладко. Те пресмятат, че в 100 грама симпатични бонбонки има едва 300 калории, които могат да бъдат компенсирани с лек калориен дефицит по-късно през деня. Освен това в тях няма мазнини и холестерол, така че какво може да се обърка? Е, проблемът е, че в желираните бонбони съдържат 94 грама въглехидрати в посоченото количество.

Човек и добре да живее, решава да се храни здравословно. Започва да чете специализирани издания, да се интересува от неща като калории, въглехидрати и протеини, да смята макронутриентите си със смартфона и да чете етикетите внимателно.

Само че с някои от храните, които ни се рекламират като здравословни, е лесно да се прекали.

Изкушаваме се от реплики като "обезмаслено", "нискокалорично", "без добавени консерванти" и решаваме, че можем да си хапваме на воля, а после се чудим защо стрелката на кантара не мърда надолу.

По-лошото е, че често дори нямаме идея с кое точно кулинарно изкушение, което сме приемали за диетично, сме злоупотребили. Възможно ли е да сме преяли с авокадо или така любимата ни следобедна закуска - ядките?

Оказва се, че някои от ежедневните ни уж здравословни избори на храна всъщност ни правят "мечешка услуга", особено ако не сме стриктни от кое по колко приемаме.

Затова в галерията сме събрали десет диетични храни, с които обаче трябва да внимавате в количествата.

Най-четените