Facebook с рекорден брой модератори на съдържанието

Facebook прекара годината в увеличаване на броя служители, които да модерират съдържанието по света, след като социалната мрежа беше обвинена, че алгоритмите й не могат да се справят с тази задача без човешка намеса.

Компанията вече търси новата серия от служители като целта е да  има 8750 души, концентрирани върху филтрирането и модерацията на съдържанието. За сравнение, целият брой служители на Twitter e двойно по-малък.

Само че докато Twitter има 328 милиона потребители месечно, Facebook се посещава от 2 милиарда души за същия период от време.

Въпреки че цифрите са много различни за двата сайта, и двете платформи срещат едни и същи трудности при проверката на публикуваното съдържание.

Освен това Facebook e под федерално разследване заради руски реклами в платформата, които може да са оказали евентуално влияние върху изборите в САЩ през 2016-а. Twitter от своя страна се сблъсква с непрекъснати проблеми, идващи от неконтролируеми автоматични ботове.

През май месец Facebook беше критикуван, че негови потребители излъчват на живо актове на насилие. Тогава изпълнителният директор Марк Зукърбърг каза, че ще наеме 3000 души, които да трият клипове и изображения с насилие, реч на омразата или сексуално съдържание.

По това време други 4500 служители вече работят в същия отдел.

След като започна федералното разследване на Facebook, компанията обяви, че ще наеме още 1000 човека, които ще се фокусират върху рекламното съдържание. Други 250 човека работят специално по съмненията за руска намеса чрез реклами в президентските избори.

През юли от Twitter казаха, че разполагат общо с 3200 служители. За разлика от Facebook, чиито мениджъри коментират хилядите, заети с модерацията, от Twitter никога не споменават точно колко човека работят по сигурността на сайта.

Те казват само, че имат специален департамент, в който служители следят денонощно съдържанието, без да разкриват точни цифри.

Към екипът за модериране на Twitter бихме могли да добавим и целия персонал на Snap - компанията, собственик на Snapchat, който наброява 2600 души, но и в този случай екипът на Facebook, насочен единствено към модерацията, отново остава по-многоброен.

Facebook доказа, че може дори да разработи свои вътрешни софтуерни средства, които позволяват на служителите да преглеждат голямо количество онлайн съдържание.

Преди това сайтът разчиташе предимно на своите алгоритми, които сканират съдържанието, но те се провалиха навсякъде по света, без значение от държавата и езика й. Вместо да засичат и показват подходящи и интересни за потребителя новини, тези алгоритми показваха неподходящо съдържание на насилие или секс, което не отговаря на условията за ползване.

Това все още не значи, че по-голям екип и по-добър софтуер ще елиминират всички проблеми на Facebook. Все пак настоящите неприятности на Зукърбърг възникнаха, в момнте, когато над 4500 души модерират съдържанието.

Новините

Най-четените