Как всъщност Google подрежда резултатите от търсенията ни

Всеки в един или друг момент (или ежедневно) стига дотам да пита Google за нещо. Дали ще е рецепта за пиле с кестени (пробвайте го, много е добро), или опит за самодиагностициране с въпрос "От какво съм болен", търсачката предоставя хиляди, а понякога и милиони отговори.

Но как точно Google подбира кои резултати да се покажат първи? Какви са критериите именно вашият сайт да попадне сред първите 10 предложения, които търсачката ще изкара?

Разбира се, винаги можете да се допитате до някого, който се занимава със Search Engine Optimisation (SEO), който да ви обясни всички тънкости и трикове, които да помогнат при оптимизирането на сайта ви сред резултатите на търсачките. И все пак това не отговаря на въпроса как точно Google определя какво ще ви покаже.

Има няколко основни фактора, които влияят на това и те не са тайна - да се публикува качествено съдържание с много ключови думи, да се измислят завладяващи заглавия, а хората да бъдат насочвани обратно към други страници във вашия сайт.

Съществуват обаче и други начини да се оптимизира позицията на даден сайт в търсачката.

Google не може изцяло да разчита, че уебмастъри и онлайн издатели ще следват поставените правила. Затова все по-голяма роля играе ролята на самите търсещи и тяхното поведение. Иначе казано, като все по-важен фактор се оформя не само колко оригинално и пълно е съдържанието, но и как хората реагират на него.

Така например дори и първоначално даден линк да се появява на първа страница в търсачката, ако той не привлича кликове, постепенно ще отстъпва мястото си на други връзки и така, докато изпадне от престижната си позиция до втора или трета страница.

Колкото по-популярна е дадена връзка и колкото повече кликове събира, толкова по-напред излиза тя в търсачката. Това не означава, че ако даден линк изпадне назад, не може да се върне обратно. Това ще стане, ако той започне да се клика значително по-често от останалите.

Друг важен фактор е доколко потребителите ще са удовлетворени от съдържанието.

Ако хората попадат на ваш сайт през търсене в Google и след това се върнат обратно към търсачката, за да продължат с откриването на информация по темата, тя решава, че вашият сайт не е предоставил решение за конкретното търсене и съответно бутат назад вашия линк.

Ключов фактор е и ангажираността на аудиторията. Ако потребителят кликне на линка и след това излезе от сайта за отрицателно време, Google решава, че потребителят отново не е намерил това, което търси. От друга страна, ако човек прекара много време във връзката, на която е попаднал през търсачката и след това продължи да разглежда самия уебсайт, Google възприема това като качествено съдържание на уебсайта и започва да го класира по-добре.

Търсачката окуражава всички създатели на съдържание да се рекламират и активно да търсят посещения и от други платформи като Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn и т.н.

Тя взема под внимание и трафика, който сайтовете генерират. Съответно колкото по-голям е той, колкото повече време хората прекарват в него, толкова по-висока оценка му поставя и Google.

Общо взето Google се опитва да събере всички фактори, които биха направили едно търсене възможно най-успешно. Затова ако искате да се позиционирате възможно по-напред, трябва не само да имате всички ключови думи, но и да имате действителна и полезна информация по тях.

Новините

Най-четените