Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Зукърбърг утрои целите на WhatsApp

Между 2 и 3 милиарда души в WhatsApp очаква Зукърбърг Снимка: БГНЕС
Между 2 и 3 милиарда души в WhatsApp очаква Зукърбърг

Facebook ще инвестира милиарди долари, за да утрои потребителите на WhatsApp в световен мащаб. Изпълнителният директор на компанията Марк Зукърбърг обяви новата цел по време на събитие, организирано от мексиканския милиардер Карлос Слим в Мексико сити. Досега Зукърбърг искаше купеното от Facebook чат-приложение да задмине един милиард потребители, но сега намеренията стават по-сериозни.

Към момента WhatsApp използват над 600 милиона души, което отрежда лидерство на приложението в този сегмент на пазара. Зукърбърг е убеден, че ръстът ще продължи нагоре, докато WhatsApp не се превърне в най-популярната платформа за текстови съобщения в света. „Изпитваме огромна отговорност да направим така, че интернет да стигне до повече хора, дори и Facebook да се наложи да инвестира милиарди долари".

Зукърбърг не уточни каква ще е съдбата на Facebook Messenger, отделно приложение за съобщенията в социалната мрежа. Социалната мрежа купи WhatsApp в сделка, чиято стойност може и да надвиши 19 милиарда долара - сума, която изглеждаше огромна за покупката на такава малка компания. От създаването си през 2009 години досега, WhatsApp се разви с огромна скорост и се превърна в конкурент на гиганти в бранша с разработени услуги, включително и Facebook.

WhatsApp има сериозна конкуренция в лицето на Viber, Line и Skype, както и iMessage на Apple' и Hangouts на Google, но стратегията на Facebook е да промотира приложението в неразработени пазари - развиващите се държави, където ерата на смартфоните тепърва започва. Освен това, от социалната мрежа признаха, че тийнейджърите прекарват по-малко време в социалната мрежа, а инструментите като WhatsApp се приемат за начин да бъде обърната тази тенденция.

 

Най-четените