iPad променя правилата на Wi-Fi в хотелите

Ако и вие се оплаквате от необикновено бавния Интернет в хотелските стаи напоследък, хотелите имат добро обяснение за този проблем.

Предимно заради нарасналата употреба на iPad и други мобилни таблети, които са особено подходящи за гледане на филми и видеоклипове, хотелските Wi-Fi мрежи, които преди години се считаха за напълно стандартни и качествени, сега често се задъхват при употребата им от повече потребители.

Таблетите са удобни за потребление на медийни продукти - но хабят много трафик

"iPad е най-бързо продаващото се устройство в историята на електрониката и заради този факт изискванията към Wi-Fi мрежите на публичните места са се покачили значително през последната година и половина," обаснява Дейвид Гарисън, изпълнителен директор на iBAHN - интернет доставчик за туристическия бизнес.

Това означава, че повече клиенти са недоволни от връзката с Интернет в хотелите. Междувременно, собствениците им, които се съвземат от двугодишната криза в бизнеса, причинена от рецесията, вероятно ще се наложи да инвестират повече пари, за да предоставят по-добри услуги.

Назрява идеята за заплащане на Wi-Fi според мрежовото потребление

За туристите това може би ще означава още една такса, тъй като хотелите сами ще плащат сметките си за Интернет. Някои доставчици на Интернет за туристическия бранш предлагат решение на проблема, състоящо се в Wi-Fi услуги на различни ценови нива.

Най-ниското ниво, подходящо за базово потребление на Интернет (например проверка на електронната поща) може да бъде безплатно, но другите нива ще изискват заплащането на такси, чийто размер ще се определя от необходимите обеми трансферирани данни. Според iBAHN, таблетите iPad консумират 4 пъти повече Wi-Fi данни на месец от стандартен смартфон.

Гарисън допълни, че iPad е "последният пирон в ковчега" на идеята, че Интернет е безплатно удоволствие в хотелите. Ейми Крейвънс, маркетингов анализатор в Mobile Internet In-Stat - консултантско-изследователска компания в областта на технологиите, е съгласна, че таблетите "са оказали голямо влияние върху консумацията на Интернет трафик".

Крейвънс отбелязва, че хотелите възприемат бавно идеята за система за степенувано таксуване. "Това се обсъжда от няколко години насам, но в интерес на истината досега не съм виждала някакви реални действия в тази насока". Гарисън пък е изчислил, че между 10 и 15 на сто от хотелите в САЩ вече предлагат някакъв вид Wi-Fi услуги с такси върху по-интензивната употреба на Интернет.

Дилемата за хотелите: как безплатният достъп да бъде превърнат в платен

Нарасналата необходимост от по-голям трансфер на данни е очевидна. Това става ясно и от полученото от Крейвънс писмо в началото на седмицата, в което американският мобилен оператор АТ&Т разкрива, че времето на свързаност към хотелската му Интернет мрежа се е удвоило през последното тримесечие на годината.

Проведените проучвания за iBAHN посочват, че макар и безплатният Wi-Fi да си остава голям фактор при избора на хотел, почти 2/3 от бизнес-туристите признават, че са се натъквали на бавен Интернет през последните 12 месеца. Над 2/3 от запитаните посетители пък отбелязват, че не биха се върнали в хотел, в който са имали "проблем с технологичното обслужване," разкриват от iBAHN.

"Трафикът, използван за гледане на видеоклипове и изтегляне на филми се е повишил с 30 пъти в мрежата ни за една година" споделя Гарисън.

Той добавя, че хотелите вече трябва да избират "или да не повишават допустимия трафик, така че всички да получават толкова бавна услуга, колкото предлага връзката по телефонна линия", или да се обновят и да въведат адекватна система за таксуване.

Не липсват желаещи да плащат за стабилна и бърз Интернет в хотелската си стая

"Хотелите трябва да управляват трафика на данни," добавя Гарисън. "Не казваме, че безплатният Интернет такъв, какъвто го познаваме днес, е обречен. Това, което имаме предвид, е, че собствениците на хотели трябва да решат до каква степен да бъде безплатен. Например тази възможност може да се предлага само за ограничено ниво на услугата, а за по-висок трафик на данни да се налагат такси".

Компанията за проучвания Gartner Group предвижда, че до края на 2012 година броят на продадените iPad таблети ще достигне 100 милиона екземпляра.

"В наши дни хората употребяват много устройства. Виждаме примери за това и в хотелите, където посетителите използват лаптопите си и таблетите си по едно и също време, а някои от тях дори работят и със смартфоните си междувременно," обяснява Гарисън. "Клиентите, които пътуват по работа, се опитват да свършат част от задълженията си чрез Интернет и се нуждаят от гарантирана качествена връзка. Те нямат нужда от безплатен Wi-Fi, който не работи".

Въпросът е дали потребителите са склонни да заплащат такса за допълнителен трафик на данни в хотелските стаи. Вероятно по-голямата част от тях би се примирила с няколкото лева отгоре към цената за нощувка, стига да им бъде осигурен бърз и качествен Интернет.

Тагове: ipad, wi-fi
#1 Калоянчо 27.10.2011 в 09:48:35

Сиреч твърдите с тази статия, че лаптопите преди са харчели по-малко нет от таблетите сега?! А истината е съвсем друга 1) Хотелските мрежи са трагедия (обратното е изключение) 2) Трафикът расте всяка година с 60-100% според вида. Така че това си иска и съответните инвестиции за да се посрещнат нуждите.

#3 stg 24.11.2011 в 10:16:53

не мога да отрека че статията намесва безмислено айпад, и че първия коментирал е напълно прав, вярно е че с таблетите вече все повече хора с никакви познания се забавляват( щото с таблет работа никой не върши това е ясно) но ръста си е постоянен и не се дължи на тях

#4 explorer 15.03.2012 в 13:49:42

Някой не стопля, че таблетите са основно за забвление и не съдържат толкова данни, колкото един лаптоп. Оттам идва и необходимостта от по-бърза връзка с мрежата, а това води и до по-големите обеми на трафика. По аналогичен начин таблетите "натискат" и за 4G мобилни мрежи, защото 3G мрежите не смогват с трафика.

Новините

Най-четените