Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Рецепти, инструкции и "Направи си сам" - какво търсят напоследък потребителите в интернет

YouTube и Amazon предоставят интересни данни от последните седмици Снимка: iStock
YouTube и Amazon предоставят интересни данни от последните седмици

Хората по време на пандемия се стремят към самоусъвършенстване - такъв извод можем да си направим от данните, които YouTube и Amazon споделят за търсенията през последните два месеца. Платформата за видеосподеляне например отбелязва невероятен скок в търсенето на клипове с инструкции от типа на "Как да..." и "Направи си сам".

Именно "Как да..." са най-често използваните думи, въвеждани в полето за търсене на YouTube.

Оттам уточняват пред "Би Би Си", че има увеличение не само в търсенето на видеа с инструкции, но и във времето, което потребителите гледат такива - посетителите в платформата отделят 65 процента повече време на клиповете с полезно съдържание. Хората най-много се интересуват как да си направят домашен дезинфектант за ръце и как да си ушият самоделна маска от плат.

Дамите обаче също явно са търсили повече напътствия в YouTube, защото се наблюдава повишение на търсенията за боядисване на косата в домашни условия, подстригване вкъщи и домашен маникюр.

Любопитно е, че скача търсенето на видеа, които помагат за граматиката, пунктуацията и уроците по биология, химия и физика. Причината според специалистите на платформата е съвсем прозаична - карантинните мерки затвориха класните стаи и принудиха учениците да минат на онлайн форми на обучение, което пък принуди родителите да съдействат и да допълват знанията на децата си.

Кулинарията - това е друга област, на която потребителите са наблегнали по време на карантината.

"Как да си направим домашен хляб?" - този въпрос е вълнувал най-много от посетителите на YouTube. Следват го питанията за перфектно капучино в домашни условия и за ястия като пилешко къри и чийзкейк.

От Amazon отчитат, че при тях търсенето на рецепти е взело абсолютен превес над всичко останало. Те съобщават данните, които е регистрирал техният виртуален асистент - Alexa, и установяват, че дигиталният помощник е бил използван най-вече за рецепти, упътвания за готвене и помощ в кухнята. Тези търсения са успели да изпреварят дори и баналните, но най-чести запитвания като колко е часът и какво е времето навън.

Уникалните търсения в насока рецепти, продукти и кулинария са се повишили с впечатляващите 80 процента в сравнение с около 45 на сто преди пандемията от коронавирус. В САЩ Amazon не са виждали подобен резултат даже и около Деня на благодарността, когато традиционно голяма част от американците търсят кулинарни съвети.

Изводът на компанията е, че в този период на затворени ресторанти и съвети да си останем у дома страшно много хора са се научили да си готвят сами - и в Европа, и в САЩ.

Нова е и тенденцията толкова много потребители да използват именно виртуален асистент, за да търсят рецепти, а не да се доверят на кулинарни блогове или специализирани предавания. Така Amazon регистрира въпроси като "Какво мога да направя с пиле и броколи?" или "Какви са съставките за пържено пиле?".

Компанията има надеждата, че това поведение ще се запази и след отпадането на противоепидемичните мерки и че хората ще използват "умните" си колонки за абсолютно всичко, което ги интересува - от "Как да...?" инструкции, през рецепти до уроците по математика и граматика.

Но дали COVID-19 ще успее да предизвика трайна промяна в потребителските навици и оттам - в търсенето в социалните платформи и виртуалните асистенти, все още е рано да се каже. Възможно е със завръщането към предишния ритъм на живот отново да се върнат "на мода" въпросите за времето и клиповете със сладки домашни животинки.

 

Най-четените