Изпробвахте ли вече новия AI асансьор тренд? Ако да, с кого избрахте да се качите в него?
Благодарение на новите технологии за генериране на изображения с изкуствен интелект, срещата с любимите ви знаменитости, исторически личности или дори по-младото ви Аз вече е на един промпт разстояние. Нужни са ви само фон и две снимки - вашата и тази на асансьорния другар.
Google на 26 август пусна нова версия на генератора си за изображения с изкуствен интелект Gemini 2.5 Flash Image, познат също като Nano Banana.
Потребителите бързо се заплениха от възможността да създават изключително реалистични изображения. Това доведе до вълна от популярни трендове в Instagram и TikTok, в които потребителите използват своите образи, за да се превърнат в герой от любимия си филм или да прегърнат детето в себе си в носталгичен полароиден кадър.
Като най-популярна тенденция обаче се наложи т.нар. The Elevator Trend.
Трендът най-често представлява "снимка" на потребителя и негов идол в луксозен метален асансьор. Възможността да имаш горе-долу фотореалистичен кадър с любимо популярно лице обяснява вълнението около този тренд.
Той все по-ясно илюстрира жаждата за бягство от реалността - илюзията, която социалните медии и технологичните компании умело ни продават.
Как да се озовем във виртуалния асансьор?
От вас се изискват единствено две снимки и подробен промпт, който да описва конкретната виртуална среда, в която искате персонажите да се озоват.

В интернет ще срещнете много такива примерни промптове. Независимо на какъв език изпробвате тренда, ключови думи могат да бъдат: двама души, метален асансьор, перспектива от охранителна камера, долен/горен ракурс, студена светлина, усмихнати/сериозни лица.
За по-добри резултати обаче ви съветваме да напишете своите насоки на английски. Ето примерния промпт, който ние използвахме:
"Maintain the same subjects from Figures 1 and 2,Two fashionable people from uploaded photos standing close together inside a modern silver elevator with smooth metallic walls. Captured from a high angle, they look up at the camera with confident, intense expressions. luxurious texture. creating clean reflections and a cinematic, stylish atmosphere, with only the reflective silver metal elevator as the background."
Имайте предвид, че когато ние изпробвахме тренда, открихме, че към момента Google Gemini вече е наложил ограничения за използването на снимки на някои популярни личности. Отказа да генерира изображение, което противоречи на правилата му за използване. Което е добре - обясняваме "защо" по-надолу.
В зародиша на тренда потребителите разчитаха на своята оригиналност, като сами измисляха промптовете за своите снимки и видеа. Месец след това обаче платени фото генератори решиха да се възползват от тази идея и в интернет могат да се открият готови шаблони, които потребителите да използват срещу месечен абонамент със 7-дневен тестови период.
Което, както се досещате, е напълно излишно. Улеснява потребителите, но всъщност е по-скоро лесен начин за изкарване на пари на създателите им.
Тези услуги всъщност са базирани на същия модел на Google и съвсем спокойно може да постигнете желания резултат в модела с изкуствен интелект Gemini. Безплатно, макар и с известни ограничения в неплатените му версии.
Единственото предимство на появилите се фотогенератори е, че, хората, предпочели този начин, могат предварително да видят примерен модел на изображението с използвани специално генерирани човешки фигури. А там все още са и по-разхлабени правилата за генериране на изображение с популярна личност...
А другият иска ли "снимка" в асансьор с вас?
Надушили интересите на масовия потребител, някои онлайн платформи създадоха и готови темплейти с лика на известни личности, за да спестят времето за търсене на подходяща снимка за прикачване.
Искаш да си в асансьора с Брад Пит? Ето ти Брад Пит. Искаш Тейлър Суифт? Ето ти Тейлър.
Това обаче отново отваря етичния дебат за използването на образите на известни личности за генериране на изображения с изкуствен интелект.
Възможността всеки да "влезе" в един асансьор с любимия си актьор, певец или дори историческа личност изглежда безобидна и забавна, но поражда редица морални и правни въпроси. Да бъдем реалисти - тези изображения се създават без съгласието на лицето, което присъства в тях.
Платформи като TikTok, Instagram и Google вече започнаха да прилагат етикети и метаданни, които обозначават, че дадено изображение е генерирано от AI, за да се намали рискът от заблуда. Но вие надали сте виждали такива в постовете на хората, които следвате в Instagram.
Затова следващия път, когато решите да експериментирате с изкуствен интелект, мислете и за собственото си отражение между тези метални врати. Най-добре използвайте свои снимки или такива на приятели и колеги, които доброволно и с усмивка се съгласяват да участват в този виртуален експеримент заедно с вас.
Защото дори в редакцията ни имаше такива, които казаха "Не, не искам". И са в пълното си право.