Някои ги наричат "Поколението Изберете-си-буква", други смятат, че вече е редно да ги наричаме "Поколението Алфа".
Huawei Nova 9 SE - смартфонът, който е създаден с мисъл изцяло за Поколението Nova. Той се отличава с класически дизайн в примамливи цветове и разполага с цял арсенал от опции, с които да изразите себе си. А със 108-мегапикселовата камера всеки кадър ще бъде запаметен в невиждано до момента качество.
Те са на възраст между 16 и 25 години и както и да ги определяме, за нас, по-възрастните, те често си остават една голяма загадка.
Знаем за тях, че обожават TikTok, не излизат от социалните мрежи и смартфонът като че ли се е превърнал в естествено продължение на ръката им.
Но се оказва, че зад тази завеса от привиден непукизъм се крият чувствителни и съпричастни хора.
Това сочи проучване, което Huawei възлага на Ipsos и което е вдъхновено от най-новия смартфон на бранда, ориентиран именно към най-младите - Huawei Nova 9 SE.
То е проведено в края на март 2022 г. и покрива нагласите на живеещите в градовете младежи именно между 16 и 25 години, които оттук нататък ще наричаме Поколението Nova.
Някои от заключенията от анкетата наистина ни се струват изненадващи като това, че богатството за тях далеч не е приоритет.
Да, обикновено сме попили не едно и две клишета за поколенията, родени след нас, като това, че те са меркантилни и прекалено много залитат по материалните придобивки. Че ги интересува само как да са с най-модерния телефон и с най-крещящо модерните дрехи. И тук сме в огромна грешка!
25 на сто от анкетираните са категорични, че за тях най-важното нещо е семейството. Парите не заемат и второто място, нито пък третото или четвъртото - там са съответно сигурността и спокойствието в живота, кариерното развитие и личната удовлетвореност.
Едва 7 процента от участниците в проучването си признават, че за тях приоритет е богатството. Нула - повтаряме нула - процента искат слава и известност.
А как гледат на парите, които ние мислим, че ще изхарчат за последен модел смартфон и абсурдно скъпи кецове? Отново удряме на камък в представите си, защото най-голям процент - 44 на сто - гледат на парите като на начин да защитят най-скъпото си, семейството.
Малко по-малко от анкетираните - 41 процента - смятат, че парите са средството, което ще им позволи да се радват на хубавите неща. 37 процента ги намират за напълно справедливо възнаграждение на труда, докато 18 процента споделят, че финикийските знаци са им най-необходими за пътувания.
Може да са чувствителни, но са необщителни, ще репликира някой. Само си цъкат в устройствата и гледат лошо, ще допълни този някой. И ще е в огромна грешка, защото проучването на Ipsos показва, че цели 57 на сто от Поколението Nova предпочитат живото общуване.
Само 12 на сто не крият, че предпочитат да си общуват предимно онлайн, което е меко казано учудващ резултат.
И ако вече сте решили, че младите са прекалено непрагматични, продължете надолу с четенето.
43 на сто не се притесняват да кажат на висок глас, че доброто заплащане е водещо, когато си търсят работа. И няма какво да цъкаме възмутено с език, защото и ние не идваме в офисите си заради комфортните столове и наличието на лепящи се листчета, които хабим крайно неразумно.
Само че материалното невинаги се оказва най-приоритетно при избора на кариера. 32 процента поставят като приоритет добрия баланс между работа и личен живот, между работно и лично време. А това е баланс, който някои от нас, големите, порасналите, уж мъдрите, сме загубили и отчаяно търсим да си върнем.
30 процента на свой ред държат на добрите условия на труд, а малко по-малко - 28 процента - настояват да имат възможност за гъвкава работа, която да упражняват както от офиса, така и от вкъщи.
Прагматизмът тук личи особено силно, защото Поколението Nova очевидно настоява да не се превръща в роб на професията си и иска да има пространство да лавира.
Нека не забравяме, че проучването идва в деликатен период - продължителна пандемия, продължаваща война и нарастваща несигурност.
Затова и повече от 50 на сто от анкетираните заявяват, че спазват родните традиции, които им дават усещане за стабилност, а също толкова от тях мислят, че е най-важно да бъдеш верен на себе си и да не поемаш твърде много рискове, за да не си навлечеш неприятности.
Дали си имаме работа с поколение, което е коренно различно от нас и нашите виждания, е трудно да кажем.
Но едно е сигурно - става въпрос за хора, които съчетават в себе си ценностите, които ние също харесваме у околните, но им добавят и щипка прагматизъм.