Renault срещу Volkswagen в битката за автомобил, който ще струва 5000 евро. Как ви звучи подобна надпревара, от която със сигурност ще спечелят основно клиентите, при това на някои от големите европейски пазари?
С оглед на икономическата криза търсенето на евтини, но с нормални размери автомобили продължава. Тъй като Tata Nano е евтин и достъпен модел, но в Европа малцина биха го нарекли „автомобил с нормални размери", а и този период на автомобилизация на Стария континент отмина с годините след Втората световна война.
Естествено, много е вероятно първите серии на модела с цена 5000 евро да бъдат предназначени за развиващите се пазари - като Индия и Китай и само определени версии да стигнат до Европа.
Какво могат да ни предложат гигантите Volkswagen и Renault?
Според последните информации от Volkswagen шефовете на компанията обмислят създаването на „евтина подмарка" или самостоятелна марка, която ще присъства на развиващите се пазари.
Шефът на дивизията „Изследване и развитие" на VW Улрих Хакенберг заяви пред списание auto motor und sport, че създаването на евтин автомобил е „истинско предизвикателство" и че компанията „внимателно ще прегледа" от какво трябва да бъде лишен един автомобил, за да бъде той още по-достъпен.
„Но тези автомобили няма да могат да се продават под името Volkswagen", допълни Хакенберг.
Все още не се знае много за бъдещите модели на новата марка, но според Хакенберг е добре да се започне със седан или миниван, като цената на първия модел ще е около 5000 евро. Кандидат №1 за този модел е Китай, като производството там може да стартира с местен партньор, но за момента няма никакво решение по въпроса.
В същото време Renault чрез по-евтината си марка Dacia прави поредната стъпка към още по-евтини автомобили. В момента Dacia предлага най-достъпните модели на европейския пазар, които някъде се продават и като Renault и гамата на марката включва почти всичко: седан, хечбек, комби, ван и дори SUV - Duster. Автомобилите се предлагат с бензинови и дизелови мотори, като има и версии с LPG уредби.
Новият модел, разработван от Dacia се очаква да носи името Citadine и ще е най-достъпният в гамата, ще е позициониран под Logan и Sandero и на размери ще близък до Renault Twingo. Цената му трябва да е от 5000 евро.
Все още няма потвърждение за модела, но се предполага, че става въпрос за хечбек с пет врати, който най-вероятно ще е базиран на нова платформа на Renault, която ще се използва и за други компактни модели.
Ако предположенията за масиран даунсайзинг при моторите се окажат верни, то Citadine може да излезе на пазара с 3-цилиндров бензинов мотор с обем 900 куб.см, предлаган с три варианта на мощност: 60, 75 и 95 конски сили.
Психологическата граница от 5000 евро остава примамлива за големите производители, да видим кой ще успее пръв да стигне до нея, при това с модел, различен от Tata Nano.