Тази година по улиците на американските, а най-вероятно и на някои европейски градове ще обикаля един необичаен електрически пикап.
Той се различава от конкурентите си по редица показатели - като се започне от дизайна и се стигне до пространството за багаж, което ви позволява да отидете на къмпинг с немалка част от покъщнината си.
Това е Rivian R1T, който се спряга за един от най-големите и амбицирани съперници на Tesla.
Двете компании действително имат доста общо - в техните гигафабрики са инвестирани милиарди долари, а зад електромобилите им стоят някои от най-опитните екипи в този бранш.
Нека не забравяме и че зад стартъпа Rivian стоят финансите и бизнес уменията не на кого да е, а на Amazon и Джеф Безос, който често си оспорва титлата "Най-богат човек на планетата" именно с Илон Мъск.
R1T обаче представлява коренно различен подход към пикап автомобилите в сравнение със Cybertruck. Докато творението на Tesla изглежда като нещо, което Мъск скоро би изпратил да обикаля по повърхността на Марс, електромобилът на Rivian е интересно съчетание между класически и футуристичен вид.
На пръв поглед R1T изглежда като конвенционален пикап - висок, мускулест и просторен. За това спомагат и гумите, които са изработени от Pirelli специално за стартъпа и са с 20-инчови джанти. Вертикалните фарове и предната и задната LED-ленти обаче придават съвсем необичаен вид на електрическия автомобил.
Всъщност, както редица други електромобили, и тук задните фарове са изцяло заместени от една LED-лента, стигаща от край до край.
По думите на инженерния екип на Rivian R1T попада някъде между средните и големите по размер пикапи.
Дълъг е 5,51 метра, което го прави съвсем малко по-дълъг от Toyota Tacoma, но пък е по-компактен и къс от Toyota Tundra.
Базата на R1T обаче е малко по-широка от тази на двата свои японски съперници, освен това е напълно електрически. И тъй като е електромобил, R1T разполага с два доста просторни багажника - преден и заден.
В допълнение и двата багажника са облицовани със специално, лесно за почистване покритие, защото се предполага, че в тях ще превозвате доста мръвки и неща за барбекюто в природата.
Когато се отвори, капакът на задния багажник служи като стъпало към покрива, ако и там има някакъв багаж. Там се намира и резервната гума, която обаче е така замислена, че не отнема от пространството за товар.
Rivian R1T има пробег от 480 километра с едно зареждане.
Пикапът ще има и вариант с по-мощна батерия, която от своя страна ще предоставя допълнителни 160 километра пробег, само че той ще идва с поне 10 хил. долара отгоре. От друга страна, ако клиентът има 75 хил. долара за електрически пикап, най-вероятно ще е склонен да отдели и малко повече за по-голям пробег.
Rivian обаче имат едно огромно предимство пред Cybertruck на Tesla и това е, че се очаква да бъде на пазара още това лято при първите си купувачи. Тези, които пък заявят своя R1T сега, ще го получат около януари 2022 г.
Cybertruck пък претърпява поредното си забавяне и е напълно възможно да не го видим в реалността до края на тази година.
Това означава, че Rivian ще печели потенциални почитатели не с грабващи продуктови снимки и туитове на Мъск, а със съвсем истински постижения на пътя, а и извън него по насечени терени.