Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Хипарският Volkswagen вече е електрически

Хипарският Volkswagen вече е електрически Снимка: Volkswagen

През 1967 г. Volkswagen представя подобрената си версия на Volkswagen Bus и миниванът се превръща в легенда сред хипи движението, а дизайнът му е разпознаваем и до днес.

Сега годината е 2022-ра и емблематичният ван няма как да не стане електрически и да получи нов, по-футуристичен вид. Компанията работи по новата версия четири години и на определени периоди от време пускаше кратки тийзъри, с които ни подсказваше какво ще видим.

Volkswagen Buzz вече е реалност и с лека заигравка в името, която напомня на Bus, но и намеква, че миниванът вече има електрическо сърце.

Стандартната версия на вана, чието пълно название е Volkswagen ID. Buzz, ще се предлага само с два реда седалки, но се очаква да има и версия с три реда.

Електромобилът е изграден на вече познатата платформа на VW, върху която се правят и SUV моделите от серията. Основните цветови схеми са две - лимоненожълто с бяло и свежо зелено със сиво.

Снимка: Volkswagen

Предполага се, че вариантът с два реда седалки ще е ориентиран по-скоро към европейския пазар, а по-мощния и по-голям ван ще се цели в американските и канадските потребители. И в двата случая те ще получат превозно средство, което изглежда достатъчно модерно, но и с лек ретро полъх.

Разликата в европейската и американската версия се вижда и от размерите - 4,72 метра срещу малко над 5 метра дължина. За сравнение от The Verge посочват Cadillac Escalade, който е огромен, така че във VW Buzz със сигурност ще е още по-просторно.

Ванът има 200 конски сили и максимална скорост от 145 км/ч, което не е зле за семеен електромобил.

За момента производителят не разкрива какъв ще е максималният пробег с едно зареждане. Вместо това от компанията подчертават, че Buzz се зарежда от 5 до 80 процента само за 30 минути. И въпреки външния си вид, ванът всъщност тежи малко над 2 тона, което го прави още по-пъргав.

Снимка: Volkswagen

Европейският ван ще разполага с 1121-литров багажник, докато американската версия ще е с малко по-скромни възможности. Както задните, така и предните седалки могат да се местят напред с до 25 сантиметра, за да се освободи повече пространство.

При интериора няма особени изненади - предното табло е снабдено с 10-инчов дисплей за инфотейнмънт системата, но купувачът може да поръча и 12-инчов екран. Пред водача има един по-малък дисплей, който показва скоростта, заряда на батерията и други.

Между предните две седалки е разположена и немалка конзола с място за дребни вещи, но при желание или необходимост тя може да се махне. В направата на интериора не са използвани естествени животински кожи и почти всичко е изработено от рециклирани материали, което е сравнително ново за Volkswagen.

Снимка: Volkswagen

Пластмасовите детайли са направени от 10 процента пластмаса от океаните и 90 процента рециклирана пластмаса от PET бутилки.

Миниванът ще е снабден и със софтуер, който позволява частично автономно шофиране и който не се открива в нито един друг автомобил, дело на Volkswagen Group. "Това е 80 на 20 - 20 процента носталгия и 80 процента иновации", посочват от фирмата.

С това от компанията намекват, че скоро можем да видим и други нейни легенди с електрически мотори, като например Volkswagen Beetle ("Костенурката"), Arteon или защо не Corrado.

Колкото до Buzz - той ще е на европейския пазар през 2023 г., а на американския - най-късно в началото на 2024 г. Цената му на Стария континент вероятно ще започва от около 63 хил. евро.

Тагове: volkswagen, volkswagen buzz
 

Най-четените