Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Sony си намери партньор в лицето на друг японски гигант - Honda

Sony си намери партньор в лицето на друг японски гигант - Honda Снимка: Sony

Два японски гиганта се обединяват под обща кауза - създаване на възможно най-високотехнологичния възможен електромобил.

Sony показа своя Vision-S още в началото на тази година по време на Изложението за потребителска електроника, а концепцията за автомобила е на още повече време. Въпреки това оставаше един огромен въпрос - кой ще помогне на компанията в реализирането на мечтата за собствена кола.

Вече е ясно, че насреща ще бъде Honda, с която Sony ще основе изцяло нов бранд.

Амбициите на двете фирми са през 2025 г. електромобилът да е в серийно производство, като Honda ще отговаря за производството му, а Sony - за софтуера и техническото му оборудване.

Снимка: Sony

Както уточняват от "Ройтерс", за момента няма детайли около финансовата стойност на договора между компаниите.

Изпълнителният директор на Sony - Кеничиро Йошида - посочва, че би искал двете компании да поведат еволюция в мобилността и в производството на електрически превозни средства. От Honda пък обявиха, че това е едно дългоочаквано разрастване за бранда.

Йошида уточнява още, че партньорството няма да е ексклузивно и че тепърва ще се търсят още партньори, които желаят да се включат в начинанието. "В бъдеще искаме все повече бизнеси да се присъединят и да подкрепят отговорното към природата мислене", допълва той.

Honda от своя страна ще продължи да работи и по собствени електромобили.

Платформата, върху която ще се произвеждат бъдещите електрически коли, обаче ще е дело на Sony, макар и те да нямат богат опит именно в автомобилното производство. Върху нея ще се изграждат компактни, спортни на вид коли, снабдени с последния писък на технологиите.

Снимка: Sony

Оттам нататък Honda ще отговаря за всичко останало - оборудването под капака, купето, седалките и, не на последно място, батериите, с които ще се движи Vision-S.

В официалното си изказване Йошида подчертава, че с това сътрудничество иска не просто да продава електрически превозни средства, но и да вдъхновява хората и да ги подтиква към повече креативност.

Новата компания ще започне дейността си още тази пролет.

   

Най-четените