Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Ford ще ползват името, което Илон Мъск е искал за Tesla Model 3

Ford ще ползват името, което Илон Мъск е искал за Tesla Model 3 Снимка: Getty Images

Автомобилният гигант Ford направи сериозна крачка към бъдещето си.

Компанията обяви в сряда, 2 март, че се разделя на "два отделни, стратегически независими автомобилни бизнеса".

Единият ще носи името Ford Blue и остава посветен на добре познатите автомобили с двигатели с вътрешно горене. Другият е кръстен Ford Model E и ще се фокусира в сферата на електромобилите.

Бившият служител на Tesla и Apple Дъг Фийлд ще е главен директор EV и дигитални системи във Ford Model E. Той беше нает от Ford миналата есен, след като още през 2018 г. напусна Tesla, а след това няколко години работи по "Проект Титан" на Apple, чиято цел е създаването на автономни електромобили.

Фийлд ще ръководи създаването на нови елекотромобили във Ford Model E, както и разработването на софтуер за двата клона на Ford.

Той обаче не е единственото "свързващо звено" между Ford и историята на Tesla.

Новият бизнес на американската компания всъщност носи име, което изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск някога е искал за модела, който днес познаваме като Tesla Model 3.

Желанието на Мъск е било той да се казва Tesla Model E. Защо? Защото вече налице са били моделите S и X и е липсвало само такъв с Е, както е обяснил на свой приятел. Това обаче не се случва и името е сменено на Tesla Model 3.

През 2014 г. милиардерът разказва обстоятелствата около отказа на компанията му да се опита да запази търговската марка Model E. По време на среща с акционери той казва, че от Ford му се обадили и му казали, че ще съдят Tesla, ако тя използва името "Model E".

Тогава от Ford отговарят пред CNN, че двете компании още през 2010 г. са сключили договор, според който Tesla са се съгласили да не регистрират търговска марка Model E.

Така когато компанията на Мъск все пак е опитала да направи това, от Ford "настояли" Tesla да спазват сключеният договор.

И ето как 8 години по-късно името "Model E" влиза в употреба за самите Ford и вече ще е шапка на целия им бизнес с електромобили. Президент на Model E ще бъде Джим Марли, който е президент и главен изпълнителен директор на компанията-майка Ford. Кумар Галотра става президент на Ford Blue.

Освен, че ще разработва електромобили, Ford Model E ще разработи и ново "шопинг изживяване", за да направи покупката и притежаването на колите на бранда по-желано от клиентите.

Ford Model E ще започне "начисто" и що се отнася до дизайна, производството и доставката на електромобили. С това ще се внесат промени и в изградената с години структура вътре във Ford.

За това, че компанията ще залага все повече на електромобилите говорят и обявените планове през следващите четири години да бъдат съкратени 3 милиарда долара разходи в бизнеса с двигатели с вътрешно горене. Това ще включва и съкращения на служители.

В същото време Ford Model E има за приоритет привличането на "най-добрите софтуерни, инженерни, дизайнерски и UX таланти", а само през 2022 г. в бизнеса с електромобили ще бъдат инвестирани 5 милиарда долара.

Всичко това върви ръка за ръка с амбициите на Ford до 2026 г. вече да произвеждат по 2 милиона електромобила на годишна база.

   

Най-четените