Да строим стадион!

Премиерът на България вдигна повелително ръка и посочи мястото на чудото. Ще имаме нов национален стадион! Арената на мечтите ще е готова за европейското, което стягаме заедно с румънците през 2020 г. Стадионът ще е на края на друго софийско чудо, което също е засега само в процес на „случване" - метрото.

На мястото на стадион „Локомотив" в „Надежда" ще е този роден „Уембли", с който ще пратим в несвяст УЕФА на изборите за домакин на европейското. Чудесно! А, всъщност - господин премиер, наистина ли?

И как така ще се разруши стадиона на един елитен клуб, за да се направи такъв на националния? Къде ще играе „Локо", когато дългогодишният му дом бъде сринат? Дано някой е помислил за това. Както и за факта, че базата наоколо е на спортния клуб, който изобщо не изглежда примирен с премиерската повеля. И защо да бъде? Той дълги години си води битка с футболния клуб, за да си запази залата и частите от стадиона, а сега ще му ги национализират.

А какво ще стане със стадион „Васил Левски", струвал на тая изстрадала държава над 200 милиона лева и дългогодишен мъчителен ремонт. Той за украса ли остава? В центъра на парка, горд и бетонен. Неизползваем ли ще бъде или ще го избиваме като каним всяка седмица U2?

Да не забравим и друг важен въпрос. Къде ще се дене търговският център с глобална значимост и още по-глобална халтурна същност на име „Илиянци"? Той сега е съсед на стадион „Локомотив", но не е сериозно да се мисли, че това ще остане така и при новия проект. Не си представяме как Англия среща Германия в полуфинал на европейското под мириса на кебапчета и звуци на маанета от сергиите наблизо. Не искаме дори да си представяме!

А да сринеш „Илиянци" е трудна работа, замесени са сериозни интереси далеч от спорта и футбола. Премиерът е съобразителен мъж, сигурно е наясно с това.

Макар че, да си признаем, съмнително е. Той е на път да напише история като опитва да обвърже строежа на национален мегастадион с появата на метрото. А не обратното, както е по целия свят. Там хората избират мястото на арената, а после разработват инфраструктурата и работят по оптималната и достъпност. Но тук, отдавна е доказано, не е там...

Новините

Най-четените