Ръст в използването на абонаментни карти за софийския градски транспорт и намаляване на гратисчиите - това показват данните на Центъра за градска мобилност в София, цитирани от БНТ.
По думите шефа на ЦГМ Християн Петров делът на нередовните пътници около 7-10%, което е намаляване, обратно на очакванията заради поскъпването на цената на билетите преди няколко години.
Данните са на база оперативните данни от 240-те контрольори, които се проверяват мрежата на градския транспорт. Петров обясни, че все пак точно число няма как да има.
Данните на ЦГМ показват, че преди промяната на цената на еднократния билет са били продадени само 255 годишни абонаменти карти за година. Миналата година техният брой се е увеличил до над 30 хиляди, което вече има и директен ефект върху намаляването и на пътуванията гратис.
По план новата билетна система в градския транспорт трябва заработи в края на следващата година. В момента вече тече етап на нейното пилотно внедряване в над 10 превозни средства.
„Подписахме договора през декември месец миналата година. В момента тече т.нар. етап "пилотно внедряване". Какво означава това? Във всеки един тип от превозните средства, които са налични - автобуси, тролейбуси, трамваи. Надземните. От трамваите има поне 13 модела, има различни модели тролейбуси и автобуси, така че монтажът за всеки един тип е малко по-различен. До края на този месец тече това пилотно внедряване“, коментира той и допълни, че вече над 10 превозни средства са оборудвани с компонентите на системата.
„След като бъдат тествани функциите на системата във всеки един тип транспорт, ще се премине към цялостно внедряване във всички над 1300 надземни превозни средства и метрото“, обясни Петров. Тестове ще се правят на базовите функции на системата като валидиране на карта и издаване на билет от водача.
В края на миналата година бе подписан договорът за изграждането на електронната билетна система за градския транспорт в столицата. След обжалване на търга на всички възможни нива бе избран първият в класирането – консорциум „Си Ен Си София тикетинг систем“, в който влизат българските технологични компании „Компютърнет сървисиз“ и „Тикси“ и турското дружество „Асис Електроникс“.
Оправете си заглавието, че не ви отива на професията
Полезно четиво за редакцията: https://www.docxrepair.com/how-to-use-the-spell-check-feature-in-ms-word
Иначе по темата: След дълги години използване на услугите на градския транспорт, СГТ все пак успя да ме принуди да си купя кола, правейки икономически по-изгодно за мен да пътувам с нея до работа, отколкото с автобуси и трамваи.