Втори ден без полети на база "Граф Игнатиево"

Военните пилоти от авиобаза "Граф Игнатиево" отказват да летят на тренировъчни полети за втори пореден ден, съобщава "24 часа". Очаква се днес да се проведат разговори между командирите на военното формирование и летателния състав, според източници на изданието.

Летците отказват да изпълняват тренировки на МиГ-29 с аргумента, че се чувстват "психологически непригодни" заради ниския си нальот и опасността от инциденти.

Засега няма засегнати бойни дежурства по опазването на въздушното пространство. През последните месеци небето на България се охранява съвместно с пилоти от Италия.

Сигнал за безизходица или "пълзящ преврат"

Не бойкот, а сигнал за проблем заради липсата на изправна техника и осигуряване - това беше оценката на бившия военен пилот о.р. майор Станислав Пешев за поведението на летците от "Граф Игнатиево".

"Не смятам, че това е бойкот, моето мнение е, че това е начин да се алармира, да се поставят едни проблеми, които пряко касаят военната авиация. Тези летци не могат да се подготвят адекватно поради малкия брой самолети. Липсата на часове ги кара да се чувстват несигурни, демотивирани", каза Пешев пред бТВ.

Той посочи, че проблемите се натрупват вече над 25 години заради липсата на цялостни политически решения в Министерството на отбраната.

Бившият министър на отбраната (2014-2017) Николай Ненчев обаче разкритикува остро ситуацията, като намекна за "пълзящ държавен преврат и опит за дестабилизация на правителството с извиване на ръце".

"Виждам елемент на организация, който на този етап изглежда: направете всичко възможно, дайте ни "Грипен", коментира Ненчев.

В неговия мандат беше договорено закупуването на 10 двигателя за МиГ-29, които са пристигнали във военната авиобаза преди дни. Според зам.-министъра на отбраната Атанас Запрянов обаче има проблем със съпровождащите документи, изпратени от производителя РСК МиГ, който не позволява доставените двигатели да бъдат използвани за тренировъчните полети - съответно, държавата все още не ги приема официално.

В момента има 7 годни за летене МиГ-29, а когато новите двигатели бъдат въведени в експлоатация, броят на оперативните бойни самолети ще е девет или десет.

#1 TheRock 25.10.2017 в 09:48:22

Уволнете тази паплач! Това не са български офицери!

#3 TheRock 25.10.2017 в 12:17:20

Да не забравяме, че инициатор на подобно нещо беше сегашният ни президент, тогава ген. Р.Радев.

#5 TheRock 25.10.2017 в 12:30:14

МарКом | 25.10.201712:17 Не, ти ще летиш на баба си на хвърчилото!

#6 TheRock 25.10.2017 в 12:31:38

Продан Таракчиев се е обърнал в гроба си. Да го накарат да хвърля ръчни бомби от самолета, как може та това е опасна работа, може да разклати психиката му, как не се е сетил да откаже да лети.

#9 TheRock 25.10.2017 в 13:04:09

МарКом | 25.10.201712:41 Ще летиш и още как! Щом имаш желание.

#11 TheRock 25.10.2017 в 13:59:12

МарКом | 25.10.201713:07 Ти си доказан психопат и глупак, с тебе ще се води само такъв разговор.

#12 TheRock 25.10.2017 в 14:00:05

МарКом | 25.10.201713:07 Намери на баба си хвърчилото, яхвай го и политай да пазиш родното небе.

#14 TheRock 25.10.2017 в 15:26:44

Да слаби са ти нервите.

#15 dedo adji 25.10.2017 в 15:39:36

Това едва ли може да се нарече преврат. Превратите ги организират хора от полковник нагоре. По скоро е камбанен звън за тревога. Протест, като протеста на милиционерите миналата година, които няколко дена вместо да си гледат работата устройваха митинги. За разлика от тях пилотите не протестират за заплати и униформи а за задължителната поддръжка на техниката, без която животът им е застрашен. Опит да стреснат тия, които от години забатачват отбраната. А Марком да не се тревожи за суверенитета и независимостта. Такива нямаме от 1944г.

#16 TheRock 25.10.2017 в 15:51:49

Никой не отваря дума, че руските мотори са пристигнали необорудвани и без документация. А за липсата на ГСМ е изобщо смешно да се споменава. Веднага лицето отговарящо за доставките да стане безработно.

#17 Глава Шамандура 25.10.2017 в 16:18:53

Какъв преврат бе хора? Глупости! От 150 години поне българинът не е способен на такива неща. Не е мотивиран. От какво да е мотивиран? Всичко си имаме: 90 и кусур % собственост върху жилищата, а някои имат и повече от 1, 2 или 3 жилища; всяко семейство има минимум по 1 кола на член от семейството, хладилниците пращят въпреки спекулациите на медиите, чв сме много бедни. Е бедни сме-някои нямаме яхти още. Такъв охранен народ преврати не прави! На бунт стават само гладните!

#19 Dox 25.10.2017 в 18:56:04

"Елитът" се страхува от подобни действия. Безпокоят спокойствието му. За това му се привиждат и бунтове. Шубето е голем страх.

#20 TheRock 25.10.2017 в 19:24:34

Те имат "светлия" пример на Румен Радев, който също организира подобни изцепки. И вместо да бъде уволнен стана президент. И как сега неговите колеги да имат уважение към държавата? Участвалите в бойкота трябва незабавно да бъдат разжалвани и изритани от армията. Също военният министър да бъде изритан от кабинета.

#22 Уточнител 25.10.2017 в 22:22:18

ВЕДНАГА СИ ПРОЛИЧА че форумните русофили ......., или не са служили в армията, или се правят на мотики. В армията има ясен ред - ако не си доволен от нещо, подаваш РАПОРТ до прекия началник, който е ДЛЪЖЕН незабавно да го подаде нагоре по командната верига. Това е! Груповото недоволство се счита за голямо уставно нарушение, граничещо с неизпълнение на заповед. Следващото по-голямо нарушение е само едно - бунт! Случаят е ЯСЕН и уникален в българската авиация - групово неподчинение. Щом е групово, значи има организатор(и). Съгласно устава (във всички армии), трябва да се проведе разследване, да се установи извършителя(ите) и виновните да се накажат. Видно е, че се отива към нарушение на уставите, защото се говори, че няма да има разследване. Това значи, че отговорност се носи нагоре по командната верига, чак до Началника на отбраната. Ако и той не вземе мерки, може да се твърди, че има заговор в армията. Точка!

#24 sevtopol 26.10.2017 в 11:20:54

"Липсата на часове ги кара да се чувстват несигурни, демотивирани." Нещо като параграф 22. Не летят, защото нямат летателни часове, защото не летят. А за мотивацията – един самолет-нарушител би ли ги мотивирал?

Новините

Най-четените