Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Верига магазини лъже потребителите за цените на млечни продукти

КЗП е забелязала разминаване между цената върху продуктовата опаковка и посочената на рафта цена, която се маркира на касата и в общия случай е с около два лева по-висока. Снимка: БГНЕС
КЗП е забелязала разминаване между цената върху продуктовата опаковка и посочената на рафта цена, която се маркира на касата и в общия случай е с около два лева по-висока.

Върховният касационен съд забрани на българска търговска верига да подвежда клиентите си с неверни цени, след като срещу нея беше заведен колективен иск от Комисията за защита на потребителите.

Магазините с инициали „Т.-М." предлагали на щандовете си цени, които не отговарят на маркираните на касата. Това означава, че потребителите може да заплатят с до 4 лв. над обявената върху опаковката цена при покупка на предварителни разфасовки на млечни продукти.

Причина за това е разминаването между цената върху продуктовата опаковка и посочената на рафта цена, която се маркира на касата и в общия случай е с около два лева по-висока.

Например при поставена върху вакуумирана опаковка на кашкавал цена 12,29 лв. за килограм и 2,26 лв. за разфасовка от 192 гр. маркираната на касата цена за килограм е 14,34 лв. и 2,76 лв. за количеството в опаковката. Това означава, че потребителят ще плати за килограм с над 2 лв. повече, отколкото очаква.

Нарушението е констатирано за около десет вида от изложените на щанда продукти, от които към момента на проверките са били налични близо общо 200 разфасовки. В някои случаи дори е установено, че върху опаковките на предварителни разфасовки от един вид продукт е поставена различна цена за килограм.

Друго регистрирано нарушение при този търговец е обявяването на по-ниски цени на щанда от маркираните на касата.

КЗП е забранила нелоялната практика със заповед, потвърдена от съда. Нова проверка обаче установила, че нарушенията продължават. Затова Комисията завежда колективен иск, след потвърждаването на който от страна на ВКС, търговецът е задължен да прекрати практиката.

От КЗП съветват потребителите да сравняват цената върху опаковката с тази на щанда, да следят маркирането на продуктите на касата и при две различни цени на една и съща стока или маркирането на по-висока цена от обявената, да поискат разяснения. Ако се съмняват за заблуда, да откажат покупката.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените