Автомобилни специалисти: Системата бълва убийци на пътя

Системата за изпитване на начинаещите шофьори на практика бълва убийци на пътя, убедени са представители на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи.

В ефира на "Тази сутрин" по bTV Владимир Тодоров, представител на асоциацията, допълни още, че листовките, които решават курсистите, както и кормуването са "пълни с безумия".

Той посочи, че от пет месеца има работна група, която е приела промени, за да може нелепите въпроси да отпаднат, но МОН спира процеса. Затова Тодоров призовава за намеса от страна на образователния министър.

Експертът даде за пример въпроси като този от коя страна на стъклото се поставя винетката, при положение, че винетките вече са в електронен формат - нещо, което не е отразено в изпитните листовки.

Тодоров коментира и проекта на Министерството на образованието за промяна в начина на провеждане на шофьорските изпити. В момента по норматив часовете практика зад волана трябва да са 31.

Но, както обясни експертът, много фирми рекламират шофьорски курсове за под 200 лева, което означава, че няма как автошколата да даде необходимите часове на курсиста. По този начин системата произвежда потенциално опасни за движението водачи.

Той каза още, че в няколко школи вече се тества вариантът за изпитване чрез предварително зададен маршрут през GPS, както и следене на поведението на пътя чрез мобилно приложение. Крайната цел е изцяло да отпадне човешкият фактор при изпитването на младите водачи.

Тодоров е категоричен, че трябва спешно да се вземат мерки изпитът да стане обективен, безпристрастен и безкомпромисен. Освен това е убеден, че ако се затегне обучението, жертвите на пътя ще намалеят драстично.

Автомобилният специалист изрази опасението, че в момента начинаещите шофьори не придобиват необходимите практически знания като например как да избегнат челен удар, защото са заети да наизустяват листовките.

Новият проект на Министерството на образованието предвижда редица промени в шофьорските изпити. Сред тях е въвеждането на така наречените "бели автомобили", за да може курсистът да бъде изпитван на кола, различна от тази, на която се обучава.

В шофьорските курсове се предвижда да има вече по-малко теория и повече кормуване.

#1 Бай Пешо Танкиста 21.10.2019 в 12:01:36

От 30 години все нещо се променя в листовките, увеличават часовете по теория, после ги намаляват, същото се случва и с кормуването, въведоха се таблетиза изпитите, камери в стаите и резултатът е все един и същ-бъдещите "шофьори" са все по-неграмотни и без никакви навици!!! Затова си правя извода, че проблема е само един, а той е:българинът си е едно обикновено говедо! Около 80 % от населението е тотално неграмотно, про3то, озлобено, агресивно, алчно, завистливо!! И всички тези "качества" се натрупват основно от липсата на възпитание в семейството, само малка част се дължат на грешна генетика!! Така че, каквото и да променяте-резултатите ще са все по-голям брой "никакви" шофьори, такива дето ще убиват на пътя по всички възможни начини, затова трябва законите и наказанията за съгрешилите да са зверски!!!

Новините

Най-четените