Акт за 1 млн. лв. е съставила Комисията за защита на личните данни (КЗЛД) на "Български пощи", съобщи БТА.
Глобата е за това, че дружеството "не е приложило подходящи технически и организационни мерки" преди и по време на кибератаката от 16 април т.г. В резултат зловреден софтуер е криптирал чувствителни бази данни. Работата на дружеството беше блокирана за дълго и дори имаше проблеми с изплащането на пенсиите.
Тогавашното ръководство на "Български пощи" е неглижирало обезпечаването на киберсигурността на дружеството и е подходило безотговорно в деня на атаката, сочи проверката на КЗЛД. Според одита действията на служителите, които е трябвало да изключат достъпа до интернет при атаката, са закъснели с над 12 часа. Ако това беше станало по-рано, щетите се щели да бъдат в пъти по-малки.
Изтичане на лични данни обаче няма, уверяват от КЗЛД.
"На 16 април старото ръководството на пощите установява пробив в системите, който по-късно се оказва, че е бил осъществен още на 9 април. Активирането на вируса съвпада с хирургическа точност с деня, в който започват да се раздават великденските надбавки на пенсионерите и имаме всички основания да смятаме, че целта на атаката е да компрометира именно тази кампания", коментира пред БТА и вицепремиерът в оставка Калина Константинова, която е и принципал на "Български пощи".