Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Катя Сунгарска от Спешна помощ: Линейки се бавят с 6-7 часа

Катя Сунгарска от Спешна помощ: Линейки се бавят с 6-7 часа Снимка: Getty Images

За 14 часа закъснение не можем да говорим, но за 6-7 - да.

Това призна в ефира на bTV говорителят на столичната Спешна помощ Катя Сунгарска относно фаталното забавяне на линейки след получени сигнали. 

"Нашият ресурс не стига от доста години и това е широкоизвестно. Имаме много тежък кадрови дефицит. Нормално - нашата работа е много напрегната, много стресова, неблагодарна", каза тя и допълни, че това забавяне в действителност е много голямо, но когато няма кой да го изпълни, се влиза в омагьосан кръг.

"Нашите линейки през това време са на други адреси. На предното дежурство имахме 200 повиквания за COVID-19, от тях 16 бяха хоспитализирани", каза тя и обясни, че за да стигне времето на теория, един екип трябва да мине през четири или пет адреса за един час. 

"Ако сте съгласни при вас линейката да дойде и да влезе за две минути, за да гони време, а не за да прегледа и да окаже медицинска помощ, каквото е предназначението на екипа - става. Само че така не се получават нещата, безсмислено е", констатира още Сунгарска.

По думите ѝ има и още един съществен проблем - че много от болните се обаждат и по телефона описват симптоми като висока температура, задух и посиняване, но на място се оказва, че това не е вярно и че пациентът се е обадил по-скоро заради паника. 

"Когато се излъже по телефона, тогава друг, който наистина е в толкова тежко състояние, стои и чака", каза тя, като визираше и случая с 33-годишния мъж, починал след дълго чакане на линейка. 

"Само напомням също така, че след всеки COVID адрес екипът се прибира и той и линейката се обеззаразяват. Това е между 50 и 60 минути", обясни още тя и допълни, че колегите ѝ са на прага на изнемогата и работят без никаква почивка в продължение на 12 часа.

По думите ѝ, когато се вземе пациент в тежко състояние, се търси и второ мнение от Координационния център, където има още един специалист, който да прегледа болния. Има служители на РЗИ, които имат постоянна връзка къде колко легла има, но понякога се случва те да бъдат заети, докато линейката пристигне на място.

"От известно време линейките обикалят да търсят места, но знам, че в събота вечерта са впрегнали целия възможен ресурс и са открили 100 нови легла, така че тази смяна работеше доста по-спокойно", заяви още тя.

Що се отнася до предложението и таксиметрови компании да се включат в превозването на пациенти, Сунгарева подкрепи идеята. 

"Ние сме във война, така че ми звучи сериозно да впрегнем всички възможни ресурси, за да се справим с пандемията", заяви още тя и призова всички хора да носят маски.

Най-четените