Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Мъск: Заводите на Tesla в Германия и Тексас губят милиарди долари

Проблемите на компанията с прекъснатите вериги за доставки и производството на батерии водят до солидни загуби Снимка: БГНЕС
Проблемите на компанията с прекъснатите вериги за доставки и производството на батерии водят до солидни загуби

Двата най-нови автомобилни завода на Tesla - компанията за електромобили на Илон Мъск, в Тексас и Берлин - в момента работят на загуба за милиарди долари. Това обяви самият Мъск в свое интервю, цитирано от CNBC.

Причина за тези загуби са две - прекъсванията на веригите на доставки и предизвикателствата при производството на батерийни клетки, които заедно създават проблеми пред това Tesla да увеличи производството си.

"И двете фабрики в Берлин и в Остин са гигантски пещи за изгаряне на пари в момента. ОК? Това би трябвало да е като кански шум, който се чува от звука на горящи пари", коментира Мъск в интервюто за Tesla Owners Silicon Valley, което е било записано на 30 май.

Той обяснява, че загубите на двете фабрики са в размер от милиарди долари, тъй като имат огромни разходи, но почти никакви резултати.

"Преобладаващата ни грижа е как да поддържаме заводите работещи, за да можем да плащаме на хората и да не фалираме", обяснява шефът на Tesla и добавя, че очаква компанията скоро да постигне решение по тези проблеми.

По думите му фабриката в Тексас губи към момента "безумни суми пари" заради проблемите с увеличаването на производството на автомобили с така наречената батерия 4680, най-новата технология на Tesla.

По принцип компанията разчита на сериозни по размер батерийни клетки, които са големи близо толкова, колкото възрастен мъж. Те се произвеждат от компании като Panasonic Corp., но Tesla работи по разработването на собствени, по-големи клетки.

Това би намалило сериозно цената на ключов компонент от производството на електромобили и ще подсигури компанията със собствени батерии, предотвратявайки риска от недостиг.

Проблемът със завода на Tesla в Тексас е, че макар той да може да произвежда автомобили, използващи батерии с различни размери, построяването му се оказа в средата на прехода на компанията. Съответно увеличаването на вътрешното производство на по-големите батерийни клетки и свързаните с тях пакети се оказа предизвикателство, както признава Мъск в интервюто.

В същото време инструментариумът, необходим за производството на автомобили с по-малки батерии, изпитва трудности в Китай, допълва той, като пояснява, че общо 2170 от традиционните батерии за електромобилите на Tesla, са "заседнали на пристанище в Китай".

"Последните две години бяха абсолютен кошмар откъм прекъсвания на веригите на доставки, едно след друго, и все още не сме излезли от този кошмар", обяснява още Мъск.

Пандемията от коронавирус в Китай доведе до нови локдауни в големи градове като Шанхай, където се намира заводът на Tesla в страната.

Компанията планира да спре по-голямата част от производството в тази фабрика през първите две седмици на юли, за да извърши подобрения, съобщи в сряда агенция Ройтерс.

На фона на това интервю на Мъск дойде новината, че Tesla ще намали работната си сила с 10% в рамките на следващите три месеца. Оттам планират да компенсират тези съкращения с увеличаване на броя на служителите, които работят почасово.

Съкращенията на Tesla ще засегнат около 3,5% от общата работна сила, каза Мъск по-рано тази седмица.

Въпреки проблемите с веригите на доставки, годишните цели на Tesla са да произведе 1,5 милиона електрически автомобила тази година. До момента това означава, че клиентите на компанията са изправени пред продължително изчакване за закупените от тях превозни средства.

Тагове: tesla, илон мъск
 

Най-четените