Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Летният сезон на Шрьодингер

Туристическият ни бранш - ни напълно жив и функционален, ни умрял Снимка: БГНЕС
Туристическият ни бранш - ни напълно жив и функционален, ни умрял

Ако се съди по думите на българския туристически бранш, изпращаме летния сезон на Шрьодингер.

Той, сезонът на Черноморието, досущ като котката от парадокса, не е съвсем мъртъв, но отново, за поредна година, никак не е задоволителен. Нема 'ора.

Че слуховете за смъртта на българския туризъм са силно преувеличени мога да потвърдя от първо лице, защото в средата на август усещах и с косата на тила си, че Созопол се пръска по шевовете.

Че не е и свръхпечеливш пък информираха надлежно представители на индустрията.

Оплакването им за пореден път доказа, че туризмът в България е упорито вторачен в собствения си пъп.

Снимка: БГНЕС

Тази година има известен напредък - хотелиери и ресторантьори най-накрая признаха, че мнозина предпочитат съседни дестинации, тоест Гърция и Турция. Но дотам.

Защо негово величество туристът аха-аха да стигне до Черно море и като че ли по чудо кривва към Егейско и Средиземно море - все още браншът удобно отказва да разсъждава.

Макар и да няма нужда. Може да отвори социалките и да прочете сам за любезното и усмихнато обслужване, евтините шезлонги, прясната храна, огромните порции, комплиментите от заведението...

Толкова се изговори как в един кратък списък от простички стъпки на юг ни карат да се чувстваме по-специални и ценни като гости, но българският ресторантьор (и хотелиер) остава и остава глух по темата, че е по-удобно.

Ама пък силно наостря уши, като чуе за реклама. Ех, как му се иска на родния туризъм да има реклама.

Сигурно вече си представя как държавата отделя милиони, за да направи два-три клипа като турските, които се въртят в родния ефир. Едни такива лъскави, полирани, красиви, цветни... Само ориенталската музика ще сменим с нещо българско и родно и ще стане реклама за чудо и приказ!

В тези блянове за "силна информационна кампания", както от бранша я наричат, има нещо изначално сбъркано и почти извратено. Да речем, че държавата даде пари за реклама на Черноморието. Дори ще си представим, че се е получила хубава реклама, като турската.

Въртим ние рекламата из Централна и Западна Европа, примамваме туристите с красотите си, Черното море и курортите си. Да потрошим едни държавни пари, за да промотираме частен отрасъл - няма лошо, и комшиите го правят.

Само че какво ще заварят онези, които са се изкушили да летуват в България? Още от същото.

Туристически бранш - ни напълно жив и функционален, ни умрял.

Работещ - донякъде добре, но и донякъде като по чудо. И все така упорито отказващ да се промени, да се вслуша какво би могъл да подобри, вместо да търси вината винаги някъде извън себе си.

Но пък за сметка на това жаден за реклама.

Да се чуди човек на какво отгоре без промяна отвътре навън, а не от главата - за краката.



 

Най-четените