Сутрешен newscast: Facebook прави свое приложение за запознанства

На фона на всичките скандали в последно време около Facebook, компанията най-сетне има нещо, с което да се похвали, а не само да се брани пред медиите. На годишната си конференция с разработчици от цял свят F8 от компанията обявиха, че са готови да пуснат на пазара и свое приложение за срещи, подобно на Tinder.

То ще се казва Dating и ще показва профили, които вероятно биха ви допаднали като за среща. Самите профили ще са отделни от профила ви в социалната мрежа, макар че ще са пряко свързани с нея.

Интересното е, че от Facebook са предвидили леко неудобния момент да попаднеш на познат от приятелската си листа и са предотвратили тази възможност - иначе казано, ще ако се регистрирате в Dating, няма да попадате на ваши приятели от Facebook, които също имат профил в приложението за срещи. А ако съвпаднете с някого, ще можете само да си пишете - без линкове, снимки и т.н.

Тепърва предстои да видим какво точно ще представлява приложението за срещи на Facebook и още - колко хора ще се съгласят да споделят със социалната мрежа още допълнителна информация.

А споделянето на лични неща в социалките, освен риска от изтичане и попаденто им в ръцете на хакери, крие и други, далеч не толкова предвидими "опасности".

Според изследване на колежа Дартмут в Ню Хампшир постоянното споделяне на моменти от живота в интернет може да наруши способността ни да запомним именно събитията, които искаме да запазим. И дори самото изваждане на смартфона вече променя усещането за преживяването.

Екипът на проф. Ема Темпълтън направил общо 3 експеримента. За първия от тях учените привлекли почти 400 души и ги накарали да гледат две кратки видео лекции. Някои само гледали, а втора група си водела бележки - за себе си или да ги споделят с други. Имало и трета група, която трябвало да си води бележки за обстановката, а не за лекцията.

Проследяването показало, че групата, която си водела бележки - за себе си или за споделяне, се разграничила от преживяването. В резултат доброволците запомнили по-лошо лекцията.

Двата последващи експеримента били за разглеждане на църква. Участниците от едната група разглеждали църквата индивидуално, а от втората - по двойки. Някои снимали за себе си, други - да публикуват снимките във Facebook. Трети не правели снимки.

Тестовете след обиколката седмица по-късно показали, че хората, които не правили снимки, когато разглеждали сами, запомнили най-добре подробностите. В групата, разглеждала по двойки, хората, които не снимали, също се представили по-добре от споделящите във Facebook, макар и наравно с правилите снимки за себе си.

И докато за едни спомените зависят от социалните мрежи, за други те продължават да определят настоящето. Актрисата Ашли Джъд подаде иск срещу продуцента Харви Уайнстийн в съд в Лос Анджелис, обвинявайки го, че е разрушил кариерата ѝ, след като тя му отказала сексуален контакт.

50-годишната звезда бе една от първите жени, нарушили мълчанието за посегателства на продуцента, тормозил сексуално или изнасилил около 100 жени, сред които Анджелина Джоли, Гуинет Полтроу или Леа Сейду.

В жалбата се казва, че Уайнстийн е попречил на шансовете на Ашли Джъд да участва в трилогията "Властелинът на пръстените", една от най-доходоносните в историята на киното. Той казал на режисьора и на съпродуцента, че да се работи с Джъд било кошмар. През декември Джаксън разкри това пред медиите.

В жалбата се казва, че по този начин Уайнстийн наказвал актрисата за това, че отхвърлила сексуалните му домогвания година преди това, когато той я поканил в хотелска стая, уж за да говорят по работа. По този начин той й е попречил да работи в една поредица от филми, спечелили милиарди долари приходи и 17 награди Оскар.

Как изглежда идеалната офис сутрин за вас? Отивате в офиса, където вашият асистент ви очаква с чаша горещо кафе. Отпивате от живителната напитка, докато скицирате задачите за деня, които после разпределяте на своите подчинени. Всички са доволни и спокойни, сроковете спазени, а кафето има вкус на победа.

Или пък сте от хората, за които идеалната работна сутрин би означавала отварянето на вратата на вашето собствено кафене, далеч от рутината на сивите офисни стени. Загрявате машините, изваждате красивите порцеланови чаши от миялната, пускате любимата си музика. В заведението, носещо вашия собствен почерк, звучи лек джаз. Първите посетители влизат, вадят лаптопи или вестник и поръчват закуска с чаша чароматно кафе.

Ако някой е открил формулата за идеална офис сутрин, нека я сподели. Ако сте от вторите и мечтаете за свое собствено кафене – сега е моментът да се включите в предизвикателство „Кафене Мечта“.

Инициативата е създадена в духа на посланието „Опитай вкуса на мечтите“. Този път обаче от Jacobs не само насърчават мечтите, но помагат на петима участници избрани от жури, да основат и управляват свое кафе за седмица.

Всеки желаещ може да кандидатства на адрес www.kafenemechta.bg, където трябва да опише как би оформил и управлявал кафенето на мечтите си, така че да впечатли журито с идеите и визията си. Срокът за регистриране е до 29 април 2018 г., а накрая журито ще определи петимата победители.

Jacobs. Понякога мечтите се крият в… кафето.

Новините

Най-четените