Журналистът от британската ITV Робърт Мърфи е открил архивно интервю от 2003 г. с човек, който твърди, че е Banksy. Записът е направен, преди анонимният графити-артист да направи пробива си на изложението Turf Wars в Лондон и да се превърне в една от най-интересните загадки на уличното изкуство.
Интервюто показва млад мъж, чието лице е частично закрито с бейзболна шапка и тениска. В кадрите се вижда как той рисува графити с шаблони на черни насекоми. Една от творбите му показва бебе, играещо си с кубчета, чиито букви образуват фразата "KILL MORE" ("Убивай повече"). И двете произведения са приписвани на Banksy от години.
"Маскиран съм, защото няма как да си графити артист и да се показваш публично. Двете неща не са много съвместими", казва неизвестният мъж.
Робърт Мърфи посочва, че е невъзможно да се разбере с абсолютна сигурност дали записът показва истинското "лице" на Banksy, но вероятността за това е много висока - артистът от 2003 г. твърди, че стои зад псевдонима, докато създава творби за официална изложба на Banksy.
От екипа на Banksy отказват да коментират достоверността на записа. Феновете му в социалните мрежи обаче призоваха журналистите да спрат да търсят истината за самоличността му, защото "мистерията е част от привлекателността му", а разкриването на лицето му "ще развали всичко".
🔊"I disguise [myself] because you can't really be a graffiti writer and go public."
— ITV News WestCountry (@itvwestcountry) July 4, 2019
Take a look at what we found in our archives 😵 is this THE #Banksy?
Read more here: https://t.co/sSvXJd5HJS pic.twitter.com/B9HA88szE4
Арест за продуцента на "Вълкът от Уол Стрийт"
Когато става дума за нежелана слава, "Вълкът от Уол Стрийт" е абсолютната противоположност на тайния агент на уличното изкуство. Филмът на Скорсезе от 2013 г. беше прекрасна илюстрация на крайностите, до които може да се стигне при много рязко и нелегално натрупване на пари по примера на Джордан Белфорт.
Неприятностите обаче тепърва започват за продуцента на филма, който рискува да влезе в затвора заради обвинение в пране на пари.
Риза Азиз, съосновател на продуцентската компания Red Granite, е задържан от Антикорупционната комисия в Малайзия във връзка с източването на огромен инвестиционен фонд от доведения му баща - бивш премиер на страната - Наджиб Разак.
Riza Aziz arrives at court where he will be facing five charges under anti-money laundering laws involving a total of USD248mil (RM1.25bil). https://t.co/OUNdV3ESiM
— Sumisha Naidu (@sumishanaidu) July 5, 2019
Разследващите са стигнали до данни, че Red Granite е получавала препрани пари от дружество, свързано с финансиста-беглец Лоу Таек Джо (известен като Джо Лоу). Част от незаконно придобитите средства са вложени в производството на "Вълка от Уол Стрийт, а Лоу е споменат с благодарности в началото на филма с Леонардо Ди Каприо.
Наджиб Разак и съпругата му бяха обвинени по случая с източването на фонда 1MDB, което се оценява на 4,5 мрлд. долара от американското Министерство на правосъдието. Преди два месеца Red Granite беше осъдена да възстанови 57 милиона долара в Малайзия.
Netflix обеща да намали цигарите
Netflix обеща да намали кадрите с пушещи хора в сериалите и филмите си след критики от страна на организацията Truth Initiative. Проверка на групата показва, че тийнейджърският Stranger Things е сред най-сериозните нарушители на забраните за скрита реклама на тютюнопушенето.
Героят на Дейвид Харбър прекарва поне 1/2 от времето си в кадър с цигара в ръка.
Оттук нататък всички нови сериали на Netflix с препоръчителен родителски контрол за деца на 14-годишна или по-ниска възраст, ще бъдат снимани без сцени с тютюневи или електронни цигари. Същото се отнася и за филмите с рейтинг до PG-13.
От Netflix все пак правят уговорка, че може да се правят изключения, когато сюжетът на филма предполага историческа и фактологична точност.
Продукциите с по-висока възрастова препоръка няма да показват сцени на пушене освен ако то не е "важно за творческата визия на артиста или е определящо за изграждането на героя".
От Truth Initiative твърдят, че този тип кадри са се увеличили четирикратно в последната една година, като първият сезон на Stranger Things е бил най-наситен с подобни сцени.
"Развлекателното съдържание се е превърнало в нов тип реклама на цигари. Забелязваме масово завръщане на кадрите с пушещи хора по екраните, които възвеличават и отново нормализират една смъртоносна зависимост, като поставят младите хора на прицела на тютюневата индустрия", се казва в позицията на организацията.