Зигмунд Фройд е посветил огромна част от работата си в търсене на отговор на един фундаментален въпрос:
„Какво иска жената?".
Той е бил много съвестен учен, положил основите на психоанализата и дал тласък на психологическата наука. Но си е отишъл, преди да стигне до отговора за естеството на женските търсения.
Както и много други учени, психолози, инженери, лекари, журналисти, миньори, полицаи, безработни и всякакви други мъже. И жени.
Но ако за момент отметнем плаща на голямото търсене, ще видим, че жената всъщност иска нещо много просто - да се чувства добре. Е, как можем да дефинираме „да се чувства добре", вече е друга тема. Както се казваше в една разпространена Facebook мъдрост: „Жената е като отворена книга. Книга-учебник. По ядрена физика. На китайски."
И все пак, един от фундаментите за добро себеусещане, е самочувствието. А женското самочувствие е крехко, чупливо, с фина текстура, с тънка черупка. То може да бъде наранено от фактори, за които често дори не си даваме сметка.
Жените често изпитваме един или друг вид недостатъчност. Все сме недостатъчно красиви, недостатъчно слаби, недостатъчно успешни, недостатъчно щастливи, недостатъчно добри майки, недостатъчно умели домакини, недостатъчно социално активни, недостатъчно посветени приятелки т.н.
В женската психика има една изначална липса, която не се запълва от обективни фактори. И все пак, винаги има начини нещо да запълним кънтящата празнина.
Как? Чрез словото, разбира се. Чрез естествените комплименти, искрените мили думи, изказаното добро отношение, спонтанните похвали.
Това са дребните жестове, които са в състояние да подобрят спойката между реалната жена и нейния (по Фройд) идеален Аз.
Повечето хора, които са разлиствали страниците на учебници или дори списания по психология, са наясно, че аз-образът условно може да бъде разделен на две: личен и социален.
И двата могат да бъдат допълнително разделени на по две - реален и идеален. Така се получават съответно: идеален личен Аз-образ (какъв иска да бъде индивида), реален личен Аз-образ (какъв е индивида според собствените му представи), идеален социален Аз-образ (как индивидът би искал да бъде възприеман от околните) и реален социален Аз-образ (представите на индивида за начина, по който другите го възприемат).
Разминаванията между психологическите тектонични плочи на тези структури води до всичко онова, което наблюдаваме в хората около себе си: раздразнителност, нервност, безпокойство, ниско самочувствие, уж безпричинна тъга пр.
Затова, обръщайте се по-често към жените около себе си. Виждайте ги, чувайте ги.
Казвайте им, че са красиви; че днес изглеждат добре; че новата прическа им отива; че косата им изглежда супер. Много е просто, а ефектът е моментален.
Водени от тази философия за психическо благоденствие на жените, Dove започнаха работа по една нова мисия - да правим жените около себе си щастливи. Зарадвай с комплимент любим човек и се присъедини към мисията на Dove - „P.S. Ти си красива". Включи се на apps.facebook.com/PSdovebg