Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Формула 1 поема към Америка

Бърни Екълстоун полага сериозни усилия, за да върне формула 1 в Щатите Снимка: Getty Images
Бърни Екълстоун полага сериозни усилия, за да върне формула 1 в Щатите

Този уикенд малкият свят на Формула 1 ще отбележи поредния опит да пробие в САЩ - този път в Остин, щата Тексас. Истината е, че САЩ е много важен пазар за всички големи спонсори и партньори на Формула 1, не само за автомобилните компании и няма как Бърни Екълстоун да не иска колоната да се върне там. Опитваме се да забравим срамния края на надпреварите в Индианаполис и ще се опитаме да си припомним няколко от най-интересните състезания от Формула 1, провели се в Щатите.

1959, Себринг. Това е единствената Гран при на САЩ, проведена на бившето летище, превърнато в автомобилна писта и надпреварата се оказва вълнуваща битка на финала на сезона. Cooper-ът на Джак Брабъм остава без гориво на 400 метра преди финала, така първото място печели Брус Макларън и става най-младият победител в историята на Ф1. Брабъм успява да избута сам колата си до финала и е класиран четвърти, а това му носи титлата при пилотите, като Cooper печели първото място при конструкторите.

1973, Уоткинс Глен. Уикендът е помрачен от смъртта на Франсоа Север в квалификацията, като французинът е бил определен от Кен Тиръл да поеме лидерската роля в тима, след като Джеки Стюърт вече е обявил, че се отказва от спорта след това състезание. До самия финал битка за победата водят Джеймс Хънт и Рони Петерсон, но Хънт така и не успява да изпревари шведа, като разликата им на финала е едва 0,688 секунди.

1979, Уоткинс Глен. Джоди Шектър вече си е осигурил световната титла, но съотборникът му във Ferrari Жил Вилньов се превръща в звездата на състезанието със страхотното си пилотиране на мокрото трасе. Въпреки проблемите с автомобила - спад в налягането на маслото, Вилньов успява да стигне до победата. На финала пристигат само 7 от стартиралите 24 коли, а Жил печели с аванс от 48 секунди пред втория.

1983, Лонг Бийч. Двамата пилоти на McLaren Джон Уотсън и Ники Лауда стартират 22-и и 23-и. След което изнасят открит урок на всички свои съперници по агресивно пилотиране и изпреварвания и в 34 обиколка Уотсън излиза начело на колоната. И печели първото място, като остава в историята като пилотът, взел победа от най-задна стартова позиция.

1990, Финикс. Пилотите и тимовете така и не харесаха трасето по улиците на десетия по големина град в Щатите, а и състезанието събра твърде малко фенове. Но през 1990 надпреварата поднесе страхотна битка между Айртон Сена и изгряващата звезда на Tyrrell Жан Алези. Французинът стартира четвърти и поведе колоната в първия завой и успя да задържи първото място до 35 обиколка, когато Сена най-после го изпревари и се оказа недостижим за съперниците си до финала.

 

Най-четените