Меси и Неймар главни герои в цинична благотворителна кампания на Световното

Благотворителна кампания, в центъра на която стоят Лео Меси и Неймар, отнася огромни критики през последните дни.

Mastercard обещава да дарява храна на хиляди гладни деца по време на Мондиал 2018 и през следващите два футболни сезона, но при условие, че двете звезди на Аржентина и Бразилия вкарват голове.

Корпорацията за кредитни карти обяви, че ще осигури по 10 000 хранителни порции за деца в Латинска Америка и Карибския регион всеки път, когато Неймар или Меси вкарат гол. Кампанията ще продължи до март 2020 г.

Условието на това дарение обаче никак не се харесва на мнозина, които атакуват Mastercard с гневни онлайн послания и определят политиката на компанията като цинична и лицемерна.

Макар да е с добри намерения, кампанията е определяна като ужасен ПР ход, който поставя съдбата на гладуващи деца на карта в зависимост от случващото се на футболен мач.

Английският радиоводещ Джъстин Локууд се възмути в Twitter и заяви, че ако компанията има парите, просто трябва да ги дари. "Колко тъжно, че съдбата на гладни деца зависи от краката на играчи мултимилионери".

"Значи ако не вкарат, ще оставите децата гладни. Кой реши, че това е добра идея?", пита друг потребител в Twitter. "Внезапно да бъдеш вратар означава да спираш удари към вратата си и да пречиш на децата да получат храната, от която се нуждаят", гласи трети коментар.

Четвърти залага на хумора: "Съжалявам, деца, голът беше отменен заради ВАР, няма да има храна днес". "Дали ако си вкарат автогол, ще карат децата да връщат част от храната?", продължават хумористичните коментари, докато по-сериозни потребители се чудят какво ще се случи, ако Меси или Неймар се контузят и пропуснат първенството или сезона.

Критики не отправиха само онлайн потребители. Селекционерът на Бразилия Тите също не хареса идеята, макар и по друга причина.

"Mastercard, ще ви кажа нещо", започна той на пресконференцията преди днешния приятелски мач срещу Хърватия. "Това дарение за благотворителност е много хубаво. Красиво е и е значимо. Също щеше да е голям жест, ако давахте храна, независимо кой футболист на Аржентина и Бразилия вкара гол. Просто ние тук се трудим като отбор и такива ходове могат да бъдат малко разочароващи. Това е моето предложение".

Кампанията е част от Световната продоволствена програма (WFP). От WFP коментираха, че Mastercard е много ценен техен партньор и по време на настоящата си кампания вече е събрал средства, за да осигури храна на над 400 хил. гладни деца.

От корпорацията за кредитни карти също реагираха и уточниха, че кампанията е малка част от световния им принос, който се измерва в над 100 млн. дарени хранителни порции.

"Ние твърдо подкрепяме страхотната работа, свършена от WFP и през последните пет години сме допринесли с инвестиция от няколко милиона долара за животоспасяващата работа на агенцията. Горди сме да бъдем най-големия поддръжник на агенцията от частния сектор. И имаме възможността нашата марка и посланиците на нашата марка да повишат осведомеността по тази значима кауза".

Двамата футболисти коментираха, че са горди, че могат да допринесат за кампанията.

Новините

Най-четените