Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Как тренира Крис Прат, за да изглежда като елитен морски пехотинец

Подготовката за The Teminal List го подлага на тежък режим Снимка: IDMB
Подготовката за The Teminal List го подлага на тежък режим

Само допреди десетина години Крис Прат бе един доста пълничък комедиен актьор, познат най-вече с ролята си в сериала Parks and Recreation.

Една радикална промяна на тялото му обаче даде възможност да получи роля в екшъна "Враг номер едно", където играе морски пехотинец, участвал в операцията за ликвидиране на Осама бин Ладен.

Оттам Прат участва във фантастичната комедия на Marvel "Пазителите на галактиката" (2014 г.) и впоследствие си осигури редица други главни роли в големи продукции през следващите години, превръщайки се в един от най-популярните и успешни актьори в Холивуд днес.

А основно участие за това има човек на име Джаред Шоу, бивш военноморски тюлен с няколко мисии зад граница, станал по-късно инструктор в морската пехота, който се грижи за физическата подготовка на Прат.

Двамата работят заедно още от "Враг номер едно", когато актьорът трябва да изиграе именно войник от най-елитното бойно подразделение на американската армия и има нуждата от специфична подготовка.

"По това време Крис все още се занимаваше с Parks and Recreation и не беше във формата, в която е днес", казва Шоу, цитиран от Men's Journal. "Трябваше да работя с него и с още няколко момчета, но тъй като той тъкмо започваше това пътуване, в крайна сметка прекарахме много повече време заедно. Щяхме да работим само няколко месеца, но останах доста повече."

Да влезем във форма заедно!

Скъпи читателю, този текст е част от Get in Shape 4 - инициативата, с която искаме да те мотивираме да водиш по-активен и здравословен живот. В това начинание ни партнират:

Next Level Fitness Club, Asics, Novo Nordisk, Shop.gladen.bg.

След като Шоу напуска армията, той продължава да помага на Прат като съветник, каскадьор, актьор и личен треньор. През цялото това време Шоу споделя истории с Прат от службата си и те започват да търсят проект, който може да внесе представа за опита на военните от елитните части на американската армия.

Тази възможност идва под формата на сценария за сериала "The Terminal List", който от началото на този месец е наличен в стрийминг платформата на Amazon. Той е базиран на едноименната книга на Джак Кар, бивш снайперист от военноморските тюлени, който е познат на Шоу.

Джаред Шоу (вторият от ляво надясно) и Крис Прат (третият отляво надясно) на снимачната площадка на The Terminal List Снимка: IDMB
Джаред Шоу (вторият от ляво надясно) и Крис Прат (третият отляво надясно) на снимачната площадка на The Terminal List

Историята разказва за Джеймс Рийс (Крис Прат), който е единственият оцелял след като целият му взвод от военноморските тюлени попада в засада по време на тайна мисия. Рийс се завръща у дома при семейството си с противоречиви спомени за събитието и въпроси за своята вина.

Когато наяве излизат нови доказателства, командосът открива конспирация, работеща срещу него, застрашавайки не само живота му, но и живота на тези, които обича.

В сериала малка роля поема и самият Шоу, който е и част от продуцентския екип. Прат му помага за актьорската игра, докато бившият военен връща услугата като подготвя звездата, така че да прилича на истински морски пехотинец от елита.

Като за начало двамата никога не си позволяват да излизат от добра форма. Когато не са в процес на подготовка за проект и двамата поддържат поне 80% от натоварването и хранителния си режим. Това им позволява да останат готови и намалява работата, необходима за връщане във форма, когато започнат снимките.

Самата подготовка започва около 6 седмици преди началото на проекта.

По отношение на храненето Прат залага на хранителен режим, разработен от готвача му Дерек Джонсън и Шоу. Основното в него е така нареченото периодично гладуване или фастинг.

"Използваме 8-часови прозорци, когато може да се яде, а през останалите 16 часа не се приема никаква храна", обяснява Шоу и допълва, че сцени, които изискват Прат да изглежда наистина нацепен пред камерата, фастването се увеличава до 20 часа.

Този вариант обаче се запазва в резерв и се използва много рядко, защото Шоу казва, че тялото на Прат реагира добре на чисто хранене, което включва най-вече пилешко, зеленчуци и яйца.

Що се отнася до самите тренировки те са подобни на тези, които Шоу е правил, докато е бил активен морски пехотинец.

"Когато сме някъде зад граница, рядко имаме възможност да посещаваме добри фитнес зали. Понякога не разполагаме с нищо повече освен може би чифт дъмбели. При това, ако имаме късмет", казва той.

Така че, за да получи физиката на "тюлен", Прат прави предимно упражнения със собствена тежест - набирания, лицеви опори и клекове. Този стил на кратка, но интензивна тренировка е удобен, тъй като може да се приспособи към взискателния снимачен график на "The Terminal List".

Една от тренировките включва така наречения комплекс "Мърф", който се изпълнява за около 40-60 минути и включва 1 миля тичане, последвано от 100 набирания, 200 лицеви опори, 300 клека. Накрая комплексът завършва с още 1 миля тичане. Всичко това се изпълнява за време. 

На всеки час Прат прави и един кратък типично военен комплекс, наречен 8-count body builders. В рамките на деня той трябва да е направил определен брой кръгове - между 100 и 150.

По този начин те тренират само със собствено тегло от понеделник до четвъртък, след което завършиха работната седмица с "Frogman Fridays", където Прат трябва да направи всичко в пълна бойна екипировка.

"Има различен вид сила, която се получава от тренировките, каквито правим в екипите на военноморските тюлени", казва Шоу.

"Не става дума за това колко можеш да сгънеш за бицепс. Става въпрос за това дали ще можеш да пренесеш ранения си другар на безопасно място. Или дали ще можеш да спринтираш до точката на изтегляне, натоварен с пълна екипировка."

---

Какво е Get in Shape 4? Инициативата на Webcafe.bg и нашите партньори има за цел да ви мотивира да "влезете във форма" - да се движите повече, да се храните по-добре, да тренирате, да полагате грижи за тялото си. Познати лица тренират в рамките на 3 месеца, за да ви докажат, че има ли желание, има и начин. Освен това ви очакват и съвети за фитнес и хранене. Всичко за инициативата, участниците и съветите може да откриете в платформата Get in Shape.

   

Най-четените