Андрогините отново са на мода. В гръцката митология те са двуполови същества, първите хора, които боговете разделили на две, защото се страхували от силата им.
Дългата ръка на равенството между половете вече е преминала отвъд заседателните зали и е стигнала до баните и огледалата. Според фирмата за пазарни проучвания Euromonitor International американците са похарчили над $5 млрд. за продукти за красота за мъже през миналата година. Над половината покупки са били за грижа за кожата и козметика. За сравнение - през 1997 г. мъжете в САЩ са дали $2.4 млрд. за красота.
Позволено за мъже
Нагаждайки се към козметичната индустрия, мъжете вече открито се възползват от същите възможности, с които разполагат и жените. И това очевидно има смисъл. Ако цялата игра на чифтосване, песни и свалки (и в по-голям мащаб - цялото човешко съществуване) е свързана с власт и съблазън, защо тогава мъжете да не използват „инструменти", които биха ги направили по-привлекателни, по-здрави на вид и по-успешни?
Когато става дума за "по-силния" пол, употребата на термина "поддържане на външния вид" се предпочита в козметичния бранш пред думата "грим". Човек може да се зачуди защо мъжете толкова закъсняха с присъединяването си към тази тенденция. В крайна сметка петната по кожата не се вълнуват дали имате Y хромозома.
Козметичната индустрия е показател - изобилие от появили се напоследък блогове, фокусирани върху поддръжката на мъжкия външен, като вманиачения по продукти Manface или Skin Care for Men, или скорошната поява в Birchbox на разделение по полове, плюс все по-нарастващата достъпност на начини да се отървете от окосмяването по лицето си.
Стилът започва с тялото и не включва акне, кръгове под очите и цялостна бледнота
"Светът вече е достигнал до различно ниво, когато става дума за мъже, грижещи се за външния си вид. Мисля, че мъжете прекарват дори повече време, оглеждайки се в огледалото, отколкото жените," заявява гримьорът на MAC Джон С. в обучаващо видео за козметиката за мъже на сайта на MAC.
Онлайн продавачите на мъжка козметика като Menaji, 4Voo и Kenmen вече съобщават за ежегодни пикове в продажбите, а модните марки от моловете като Jean Paul Gaultier, Yves Saint Laurent и Clinique без изключение предлагат мъжка козметика.
Бутикови фирми като британската Illamasqua и нюйоркската Enter Pronoun агресивно се борят за вниманието и на двата пола и предлагат унисекс опаковани продукти. Създателят на Enter Pronoun Наталия Рамирес изтъква способността на продукта й да покрива всичко от "пъпки през белези до набола брада и татуировки."
След това идват стройните бастиони на тестостерона: актьорите и моделите. "Актьорите не желаят хората да знаят, че носят грим," казва специалистът по поддръжка на мъжкия външен вид Наталия Бруски, която се грижи за косите и лицата на клиенти като Леонардо ди Каприо, Бен Афлек и Даниъл Крейг
Бруски започнала кариерата си, работейки основно с жени. Сега казва, че почти всички мъже в киното и шоубизнеса използват подходящ грим, за да демонстрират добро здраве, като единствено допустими са леки признаци на махмурлук.
Леката корекция на звездите за червения килим включва тониращ овлажнител, коректор, матираща пудра, покритие за скриване на петна и понякога лек матиращ бронзант.
Според Бруски обикновените мъже могат да минат и "само" със скриване на петна и бронзант. "Мъжете не се нуждаят от фон дьо тен," обяснява тя. - "Само имат нужда от малко цвят, ако са бледи, малко бронзант за здравословен блясък на кожата."
С развитието на кариерата й в бранша през последните 14 години е забелязала, че "всичко стана много по-сложно": "Все повече от клиентите ми силно се вълнуват доколко естествени са продуктите, дали съдържат парабени и така нататък. Актьорите са много загрижени за здравето си. Те много внимават какво попада върху и вътре в кожата им." Има козметични жертви в името на модерността, добавя тя. "HD камерите не прощават никому."
За мъжете, които си слагат грим, успехът зависи от деликатността на употребата му. В скорошно интервю в IntoTheGloss.com Хари Брант, синът-тинейджър на Стефани Сиймур, споделя подробно на какви козметични процедури се подлага. Той коментира: "Ако имаш кофти кожа, защо би искал да я оставяш на показ?"
Читателките на интервюто го хвалят за самоувереността му, но същевременно контрират, че биха се чувствали неудобно с партньор-мъж, който носи повече грим от тях. "Коректор за петна по кожата... с това не бих имала проблем," пише една от тях, "но си запазвам правото да бъда поне двойно по-поддържаща външния си вид в аспекти, за които се грижат мъжете. Не бих понесла да ходя с мъж, който използва фон дьо тен, молив за устни или руж."
Ако се притеснявате, че гримът ви прави женствени, помислете за историческите личности, които са го употребявали
През април гримьорката Шарлът Тилбъри публикува видео в блога си, ориентирано към мъжете, стремящи се към "поддържан, здравословен вид". Препоръките й? Изчерпателна процедура за грижа за кожата, капки за очите, балсам за устни, коректор и бронзант.
"Носенето на грим от мъже вече не е табу," заявява Тилбъри, като отбелязва, че сред мъжете в историята, които са носили грим, включително древните египтяни и римляни, са и придворните на Луи XIII, група Kiss, Дейвид Бауи, Кийт Ричардс и Джони Деп. А също и Александър Велики, „обект на присмех в древната литература за носенето на грим. „Той е останал непобеден в битка и е управлявал най-голямата империя в древността. Правете си изводите", съветва тя.
Ся остава и да почне да им идва
1997 2.4 млрд при инфлацията от тогава насам стават 3,9Млрд тест увеличението е 25% за 16 години. Нищо особено като се има предвид че тогава нямаше самобръсначки с по 5 ножчета и мн други продукти. Просто някой е трябвало да вкара малко "сензационна" плънка.