"Ако нямаш какво да правиш тук, няма да се харесаш на никого." Това долу-горе е мотото на новата социална мрежа, която привлича само членове с алтруистични идеи и нагласи - Crowdrise.
Създадена от Едуард Нортън ("Боен клуб", "Американска история Х", "Италианската афера", "Илюзионистът"), който си спечелили титлата на посланик на биологичното разнообразие на ООН, мрежата не е обичайното бледо копие на Facebook. Всички нейни потребители освен че се забавляват, обещават да правят добро.
Основана с надеждата за създаване на глобална мрежа, Crowdrise е онлайн платформа, която съчетава полезното с приятното, crowdsourcing (набиране на средства) със социалните взаимодействия.
В последно време сайтът набра стотици милиони долари за различни благотворителни каузи и организации.
Сред множеството кампании има посветени на околната среда, хуманното отношение към животните, както и редица социални и хуманитарни проекти. От подкрепа за племето Масаи до набиране на средства за Япония, от помощ на деца със специфични проблеми до превенция на самоубийствата.
Събират се средства и в полза на уличното изкуство, пари за спортни съоръжения в училищата или изоставени кучета.
Идеята на Нортън работи благодарение на стабилната подкрепа на негови приятели. Сред членовете на Crowdrise са личности като Барбра Стрейзънд, Джеймс Франко, Аштън Къчър, Джейсън Бейтман, Роузи Перес и Ръсел Бранд.
Уил Феръл току-що е започнал да набира средства за подпомагане на болни от рак, а Пол Ръд е предложил на феновете си за рождения му ден да дарят пари за изследване на раковите заболявания.
Всеки може да се присъедини към мрежата, за да насърчи нова кампания или да стане част от вече съществуваща.
Чрез използване на механизма на социалните мрежи, Crowdrise прави потребителите си активните дарители и доброволци.
Всички участници също като във Facebook имат профили със снимки, интереси, хобита, както и информация за кампанията, която подкрепят.