Жената, която си купува сватбена рокля от Stone Fox Bride, вероятно ще носи и корона от цветя с нея. Тя най-вероятно идолизира близначките Олсен и има активно присъствие в Instagram. Сватбата й няма да бъде религиозна, но ще е "спиритуална", а брачните клетви, които младоженците ще изрекат, дори може да включват и нецензурни думи. Жената се бори с традициите, и ще го прави в рокля с цвят на "розов изгрев" с копринено-шифонени ръкави, струваща 6800 долара.
Моли Роузън Гай, писателка и дизайнерка, основала Stone Fox Bride през 2012 г. е сред пионерите на "готината" сватбена култура.
Скъпият бохемски сватбен бранд се е зародил от огорчението на самата Гай, когато тя е планирала собствената си сватба и не е намирала търговци и медийни брандове, които да отразяват личната й визия за най-специалния й ден.
"Не можех да намеря нищо, което да изглежда така или да оставя такова усещане, както аз исках", обяснява Гай. "Имах усещането, че сключвам радикален съюз с радикален човек, и исках да го разкрия и изследвам визуално. Но единственото, което намирах, беше Bergdorf Goodman, откъдето сестра ми си купи сватбената си рокля.”
След като навлиза вече в бизнеса, Гай е започва да поства “готино сватбено” съдържание в Pinterest и Instagram, които тъкмо набират скорост по това време. Споделяйки на снимки на нейните клиенти, самата нея, семейството й и отминали бляскави сватби, тя събира над 100 000 последователи в Instagram. Тя също така пуска и собствен сайт и имейл нюзлетър, сключва договор за книга и става главен редактор на рубриката “сватби” в сп. Domino.
Отвън всичко изглежда перфектно. Но като много онлайн образи, Гай прикрива по-сложните аспекти на личния си живот.
През 2017 г. тя се разделя със съпруга си, но не споделя пред последователите и клиентите си този факт, от опасения, че ще изгуби авторитет като експерт по сватбите и житейското щастие.
"Започнах да се чувствам сякаш трябва да бъда перфектно неперфектна бохемска майка, защото това беше брандът. Нали разбирате, защото продавах рокли за 10 000 или 5000 долара", обяснява тя.
Дори докато нейният собствен брак се разпада, Гай е продължава да поства в социалните мрежи за корони от цветя и предавани по наследство изумруди. Поне до миналата година, когато тя е разкрива истината пред последователите си и е преименува бранда си. Какво обаче се случва с една сватбена инфлуенсърка, когато меденият й месец приключи?
"Преди всичко, планът никога не е бил да бъда публичното лице на сватбите. Планът беше просто да пиша", обяснява Гай и се шегува, че голяма цел е била да стане следващия голям американски романист.
Шегата обаче е само донякъде. Още от дете Гай е вманиачена по писатели, знаменитости и писатели, станали знаменитости. Израснала в квартала Линкълн Парк на Чикаго, с баща, работещ в бизнеса с недвижими имоти, и майка поетеса, тя следва в колежа “Браун”. Дори прекарва едно лято в Лос Анджелис в опити да стане актриса или модел, и да купонясва по клубове с Леонардо ди Каприо.
След като холивудската й кариера не се реализира, тя завършва и се мести в Ню Йорк с идеята да започне кариера в някоя модна медия, като получава поръчки за материали от Nylon и сега вече закритата тийн-библия YM.
Началото на новото хилядолетие е забавно време да се правят такива неща. "В Nylon направо се давех в грим, цигари, алкохол и готини хора", разказва Гай.
През 2005, тя си взема отпуск от работата, за да завърши магистратура по творческо писане. Сключва договор за роман с Grove Atlantic, но "той някак си се превърна в катастрофа", спомня си тя. Гай връща аванса и книгата така и не вижда бял свят. После настъпва рецесията и тя се оказва извън медиите, работеща като копирайтър в голям козметичен конгломерат. След сватбата си през 2011 г., тя стига до идеята за Stone Fox Bride.
Гай си осигурява 250 000 долара инвестиции от девера си Питър Шапиро, собственик на Brooklyn Bowl. Тя наема търговско и студийно пространство на Орчард Стрийт и започва да се обажда на дизайнери, за да направят мостри за магазина. Много от тях, включително Ohne Titel и Ryan Roche, се съгласяват.
Когато тя представя своята колекция през 2013 г., приятелите й Памела Лав, дизайнер на бижута, и Джемайма Кърк, актриса, са модели на роклите за фотографката Кас Бърд. Една от снимките, на която Кърк и Лав се целуват, набира медийна популярност. "Тогава започнахме да се прочуваме", разказва Гай.
По-късно едната от екранните партньорки на Кърк в "Момичета" - Алисън Уилямс, носи рокля на Stone Fox Bride за сватбата на героинята си в сериала. Идват още знаменити клиенти. Когато Гай започва да продава ретро облекла в студиото си, идват и близначките Олсен.
По същото време тя привлича последователи в Instagram с медийно съдържание. Най-популярната й кампания е #stonefoxrings - хаштаг, който тя създава, за да споделя истории на предложения за брак на нейни клиенти (естествено, придружени от снимки на бижутата им).
"Винаги съм била запленена от годежните пръстени. Например когато бях в YM, знаех, че всички ние печелим някъде около 24 000 долара, и изведнъж съседката ми по работно място идва с годежен пръстен за 35 000 долара и започва да планира потресаващо скъпа сватба. Единственото, за което можех да мисля, беше - "Кой е платил за това? Откъде идва? Какво се случва? Кой е този човек срещу мен?" Изведнъж сякаш всички се държаха така, сякаш тя е станала различен човек", разказва тя.
И така, Instagram се превръща в нейното място за писане. Той също така става място, където Гай споделя снимки на дъщерите си и съпруга си.
“Като се замисля, сега не бих направила нито едно от тези неща,” заявява тя.
Към 2016 г. бракът й приключва, а продажбата на сватбени рокли, лично или онлайн, спира да бъде толкова забавна. Гай затваря студиото "в деня, в който Тръмп беше избран за президент", и започва да продава наличностите от рокли от апартамента си в Уилямсбърг, докато бившият й съпруг живее в каравана зад ъгъла.
"Правех проби на сватбени рокли в апартамента ми с някои много известни клиенти, и се молех на Бога те да не го видят, докато влизат. Не исках никой да научи, че сме се разделили. Имаше много ментална и емоционална гимнастика, която правех, за да поддържам бранда", споделя Гай.
В края на 2017 г., Гай издава първата си книга - ръководство за планиране на сватби "за хората с диви сърца". Тя споделя, че е получила съвети да държи в тайна раздялата и настъпващия развод, докато книгата не излезе на пазара. Скоро след това обаче баща й умира, и тя решава, че не иска да поддържа изкуствена фасада в името на продажби и имидж.
През май 2018 г., тя оповестява развода си пред последователите си в Instagram. За нейна изненада, те я подкрепят. Всъщност постът й получава повече “харесвания” от всички сватбени снимки, които е споделяла преди.
Както става с много инфлуенсъри, изградили бранда си с амбициозни кадри на вдъхновяващ начин на живот, Гай започва да публикува по-"реални" снимки и текстове за хаотичния си личен живот и тревогите си. Тя променя Instagram потребителското си име на@stonefoxride, като премахва "B" и създава друг акаунт - @mollyrosenguy, където пише писма до покойния си баща.
В @stonefoxride, тя спира да споделя истории с хаштага #stonefoxrings. Вместо това тя наскоро е предложила на последователите си много различна история за годежен пръстен, включваща диамант ар деко и визита в спешното отделение.
Сега Гай казва, че работи върху мемоари, неокончателно озаглавени - "Кръв и диаманти". Нейният бранд, споделя тя, е еволюирал, за да представя "жени в преход". Както се оказва, тя не е единствената жена, която е имала перфектно несъвършена бохемска сватба през началото на това десетилетие, приключила с развод.
В най-добрите моменти на бранда, Гай показва сватбени снимки от много от своите клиенти на сайта на Stone Fox Bride. Няколко години по-късно, тя започва да получава обаждания от булки, които искат снимките да бъдат премахнати.
"Хората започнаха да ми казват: "Преминавам през развод", или "Съпругът ми почина", или "Сега имам семейна драма и името ми е в пресата, не искам да бъда на вашия уеб сайт". Много от булките ми започнаха да навлизат в тези хаотични преходни моменти, с които можех напълно да се идентифицирам", споделя тя.
С практически приключил бизнес за булчински рокли, Гай се пита как би могла да поднови връзката с клиентите си. Тя все още има последователите си в Instagram, сред които има нова група жени, привлечени към нейните дълги, откровени постове за живота след смъртта на близък човек и развода. И така, миналата година тя ги запитва дали биха се интересували от курс по писане за “любовта и загубата” в Уилямсбърг.
Двадесет и седем от нейните последователи се записват за първия й курс. Сега преподаването на творческо писане е основната професия на Гай; тя нарича новия си бизнес Brooklyn Writers Collective. Някои от бившите ѝ клиенти-булки са нейни курсистки. (Шестседмичен курс струва 1500 долара - далеч по-малко от рокля по поръчка.)
В програмата от миналото лято, тя описва курса като "бърз въвеждащ уъркшоп по писане" за "жени в преход". Тя споделя някои от най-добрите творби на курсистите си, очаквано, в Instagram.
Гай казва, че е създала курса като начин жените да разказват типа истории, които не са лесни за представяне с диамантен пръстен или бяла рокля. Тя обаче може да намери начин да прави това и за в бъдеще: някои жени са започнали да я търсят, за да поръчат пръстени и рокли, подходящи за стилен и спиритуален развод.