Да наемеш замък през Airbnb: Новата мания на богатите туристи

Преди повече от 10 години Airbnb се превърна във феномен с обещанието си да осигури евтини нощувки за всеки, който ги пожелае - дори престоят да е в празна стая на нечий апартамент, а постелята да е обикновен надуваем дюшек. Уникалното предложение на платформата беше перфектно и за двете страни - туристите от цял свят можеха да си позволят мечтаната почивка в приятен домашен уют, без да се налага да харчат грешни пари за неудобни хотелски стаи, а местните собственици на имоти успяваха да спечелят допълнителен доход от свободните си помещения.

Сега обаче Airbnb реши да промени целевата си група, като направи надгради системата си за ниско- и среднотарифните предложения с каталог за туристически лукс.

Новото подразделение Airbnb Luxe е събрало 2000 нови предложения, които дават възможност на по-заможните клиенти да отседнат в някои от най-екстравагантните имоти по света. Можете да наемете цели острови, средновековни замъци или атракционни имения с водни пързалки и площадки за стрелба с лък.

Средната цена на луксозните оферти е в порядъка на 14 000 долара на седмица, но може да достигне до 1 милион долара за желаещите да наемат частен атол край Таити с 21 бунгала и 50 души обслужващ персонал...

Платежоспособните туристи отдавна се интересуват от възможността да се настаняват в имоти, по-близки до домашната атмосфера, отколкото в хотелски апартаменти. Пазарът обаче не успява да осигури достатъчно адекватни предложения - както като качество, така и като сигурност за мега-богатите клиенти, които търсят повече уединение. В крайна сметка Airbnb си поставя за цел да задоволи интереса на хората, които искат да отседнат в луксозен дом по време на пътуването си, но не знаят как да го открият или на кого да се доверят.

Всъщност, вече съществуват поне платформи, които изпълняват подобна функция - Onefinestay на Accor, услугата за наемане на второ жилище ThirdHome и компанията за отдаване на апартаменти под наем Paris Perfect. И трите са утвърдени конкуренти в този бранш на индустрията. Самият бранд Airbnb Luxe е новото име на канадската Luxury Retreats, която беше придобита от Airbnb преди 2 години за около 300 милиона долара. Някои от офертите - като Вила "Флеминг" в комплекса GoldenEye в Ямайка или една от къщите за гости в лондонския район Кенсингтън - могат да се наемат и директно или чрез конкурентни брокери.

Предложените имоти не са нови, просто вече се намират под шапката на Airbnb. А това може да се окаже изключително конкурентно предимство пред останалите играчи.

"Хората израстват паралелно с Airbnb. Някой, който на 20 години е наел първата си стая за 100 долара на нощувка, сега вече може би е повишил собствения си стандарт на живот и вероятно би желал да отседне в къща за 1000 долара на нощ", коментира Ешан Понадурай, главен маркетинг директор на новото звено в Airbnb.

Нещо повече - клиентите могат да получат и специални екстри като трансфер от и до летището, кетъринг, занимални за деца, спа-процедури и други, разбира се, срещу заплащане. Екип от 25 "дизайнери на пътуването", базирани в Монреал, ще бъдат на постоянно разположение на богатите потребители на Airbnb, за да координират изпълнението на желанията им.

Много от предлаганите домове са собственост на мегабогати семейства, включително милиардери и знаменитости от шоубизнеса. Някои от тях притежават няколко имения по света и отдават под наем част от свободните сгради през сайта. За да се защити неприкосновеността на домакина, гостите никога не разбират кой е реалният собственик на дома, в който отсядат. Всяко от предлаганите скъпи жилища под наем е предварително "изчистено" от предмети, които могат да издадат самоличността на притежателя им. Компанията застрахова всеки от имотите с 1 милион долара гаранция, която би покрила евентуални материални щети.

Airbnb вече е интегрална част от културния диалог, затова отдаването на жилище под наем на напълно непознат човек вече се възприема като легитимна практика дори от най-богатите хора по света.

Ако в миналото никой не би си помислил да отвори вратите на мултимилионните си имения за хора извън близкото си обкръжение, в момента това се смята за нещо приемливо, което разширява достъпа на потенциалните клиенти за по-скъпи ваканционни жилища.

Това е част от основната идея на създателите Airbnb - всеки да може да се настани навсякъде.

Платформата съществува от 2008 г., когато Браян Чески и Джо Гебия разпъват три надуваеми дюшека в хола на апартамента си в Сан Франциско. Скоро компанията се превръща в един от първенците на "икономиката на споделянето". Разширява предложенията си до свободни стаи, по-късно - до цели апартаменти. Ключова част от преживяването, което Airbnb предоставя, е възможността на гостите да общуват със самите собственици, чрез които да се запознаят по приятен и неформален начин с културата на страната, която посещават.

През последните години услугата действително се разви в различни посоки, като сайтът започна да добавя оферти за престой в обичайни туристически обекти - хотели, къщи за гости или апартаменти, давани под наем от търговски вериги. Тази политика беше подложена на критики от страна на някои домакини-клиенти на Airbnb, които предупреждаваха, че се върви към обезсмисляне на основната мисия на платформата - преживяване в автентична домашна обстановка, а в еднотипни и бездушни апартаменти, фотогенично обзаведени по каталога на Ikea.

Airbnb обаче има и други съображения за разширяване на профила си: този ход трябва да им гарантира сигурност, в случай че бизнесът бъде ограничен при евентуално налагане на държавни регулации върху отдаването под наем на частни жилища.

Преди седмица 10 града в Европа изпратиха обща петиция до ЕС, с която настояват за помощ заради проблемите с платформите за краткосрочни наеми, водещи до изкуствено поскъпване на цените на имоти за местните жители.

Покоряването на луксозния сегмент имоти би позволило на Airbnb да претендира, че не само може да спазва официалните правила, но и да обгрижва най-богатите и най-претенциозни хора по света.

През април 2019 г. компанията нае 10 етажа от сградата на "Рокфелер плаза" 75 в Ню Йорк, където ще се отворят 200 апартамента за гости. През май Airbnb привлече към борда на директорите си 58-годишната Анджела Арендс, която досега отговаряше за търговските обекти на Apple, а преди това допринесе за превръщането на Burberry в световен луксозен бранд.

Въпреки че със своите 2000 оферти Airbnb Luxe "бледнее" пред изобилието от над 6 милиона предложения за нощувки в по-евтината част на платформата, всъщност това звено може да донесе отлични възможности за печалба на компанията.

Airbnb получава процент от стойността на всяка резервация, която бъде сключена през услугата. Колкото по-висока е цената на нощувките, толкова по-висок е маржът на комисионната за компанията. Световният пазар на луксозните туристически услуги се оценява на над 200 милиарда долара, а анализаторите очакват той да продължи да расте.

Новините

Най-четените