Компанията Apple надмина IT гигантите Google и IBМ в класация на стоте най-ценни глобални бранда BrandZ Top100. Обяснението за успеха е популярността сред потребителите и корпорациите на таблета iPad и на смартфоните iPhone, съобщава "Файненшъл таймс".
От първата класация от 2006 г. насам компанията на Стив Джобс е увеличила стойността на бранда си с феноменалните 859%, или 137 млрд. долара. За да се разбере по-добре ефектът на силния бранд, създателите на класацията посочват, че за същия период пазарната капитализация на Apple се е увеличила 5 пъти до 319.4 млрд. долара.
Според тазгодишната оценка стойността на бранда Apple е надхвърлила 153 милиарда долара - при положение че миналата година тя бе малко над 83 млрд. долара.
Най-голямата интернет търсачка Google, която беше начело на рейтинга през последните четири години, отстъпва на второ място. Стойността на марката се е понижила с 2% до 111,498 млрд. долара. На трета позиция е IBM с ръст от 17% до 100,849 млрд. долара.
Kласацията за брандове включва всичко - автомобили, дрехи, банки, телеком доставчици - и се изработва като се събират в индекс няколко фактора, включително доколко брандът помага за приходите, замерване на възприятията от клиентите и прогноза за потенциала му да расте.
В челната десетка влизат още McDonald's, оценена на 81,016 млрд. долара, Microsoft ($78,243 млрд.), Coca-Cola ($73,752 млрд.), AT&T($69,916 млрд.), Marlboro ($67,522 млрд.), China Mobile ($57,326 млрд), а също и General Electric ($50,318 млрд.).
На последна позиция е Goldman Sachs. Брандът на банката е оценен на $8,439 млрд., което на практика е минималният праг за попадане в тазгодишния списък.