Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Особености на арабската реклама

Пример за една от по-либералните "редакции" на рекламно съдържание Снимка: adme.ru
Пример за една от по-либералните "редакции" на рекламно съдържание
Особености на арабската реклама Снимка: adme.ru
Особености на арабската реклама Снимка: adme.ru
Особености на арабската реклама Снимка: adme.ru
Особености на арабската реклама Снимка: adme.ru
Особености на арабската реклама Снимка: adme.ru
Особености на арабската реклама Снимка: adme.ru
Особености на арабската реклама Снимка: adme.ru
Особености на арабската реклама Снимка: adme.ru
Особености на арабската реклама Снимка: adme.ru
Особености на арабската реклама Снимка: adme.ru
Особености на арабската реклама Снимка: adme.ru
Особености на арабската реклама Снимка: adme.ru
Особености на арабската реклама Снимка: adme.ru
Особености на арабската реклама Снимка: adme.ru

В мюсюлманския свят съществуват меко казано необичайни ограничения при рекламирането, дължащи се на националните и религиозни особености на ислямските страни. Всяка реклама там бива адаптирана, за да не нарушава основните ценности и да не изпраща на аудиторията погрешни и упадъчни послания.

Така рекламите на продукти, идващи от западния свят, често добиват нелеп и абсурден вид в арабската си версия.

Това е най-забележимо при цензурирането на голотата. В консервативната ислямска култура тя е забранена под всякаква форма и в повечето страни може да бъде показвана кожа само на лицето, на ръцете от китките надолу, и на ходилата на краката.

Дори жените с мъничко деколте се смятат за недопустимо разсъблечени.

За да предпазят своите граждани от покварата на Запада, цензорите прибягват до крайни мерки. Спасението от голата плът е във Photoshop и различни подръчни материали, с които се замацват и замаскирват изложените бедра, пазви и даже рамена.

Специално внимание се отделя на рекламите на филми, които претърпяват „козметични" промени, за да се вместят в стриктните арабски културни рамки.

Там също се покриват крака, гръд и рамена на персонажите, като това често важи и за мъжете, освен за жените. Даже анимационните герои трябва да са добре наоблечени.

Най-красивата нинджа

В изключително консервативната Саудитска Арабия много рядко могат да се видят жени в рекламите. Дори когато присъстват там, от тях реално могат да се видят само очите.

Как в тези условия да бъде проведен конкурс за красота? Американската козметична компания Olay е намерила вратичката: обявила е състезание за най-красиви очи в страната. Големите награди са пътуване до Лондон и професионална фотосесия.

Алкохол не съществува

Животните и свързаните с тях послания са типичен пример за неочакваните значения, които може да придобие една реклама. Кучетата се смятат за нечисти животни и затова рядко се използват в реклами. Рибата символизира Християнството, гарванът - смъртта, а хамелеонът - лицемерието.

Всякакво изобразяване на свръхестествени сили (вещици, магьосници, вампири, извънземни) може да бъде възприето като приравняване с Бог и затова е забранено. Хомосексуализмът също е пълно табу и е недопустимо да бъде и най-леко загатван.

Забранен е и всякакъв намек за алкохол, дори да е празна чаша от шампанско.

Забравете за кръстове

Кръстоносните походи са оставили дълбока рана в арабската история и затова изобразяването на кръстове под каквато и да е форма се счита за нарушение.

Това се отразява страшно на рекламите, където и една снежинка може да се счете за провокация, тъй като във формата й могат да се открият множество кръстове.

По същата причина в региона няма как да съществува организация с име като Червения кръст - там тя се нарича Червения полумесец.

 

Най-четените