Алоха земляни!
Дойде зимният сезон на почивките, а с това и избирането на хотели и места за ваканция - нали помните, онова хубаво време, в което не ти се налага да работиш и да ставаш рано.
Колко хубаво е да се излежаваш в легло, което някой друг ще оправи, да хапваш закуска, която някой друг е сготвил, и като цяло да се насладиш на това просто някой друг да прави всичко... поне за кратко.
Стига разбира се, хотелът, в който си отседнал, да си струва парите. Тук е цаката - как да познаем кой хотел е добър?
За това си говорим в новия епизод на подкаста на Webcafe.bg "Хедонисти" с Павел Ганчев - един човек, който е посветил целия си професионален живот до момента на туризма и хотелиерството. Той е бивш управител на хотел и настоящ управител на туристическа агенция и определено знае някои "малки тайни" на хотелиерския бизнес и неговото проявление у нас.
Чуйте епизода на "Хедонисти" тук:
Започваме разговора с вечния въпрос - какво означават всъщност звездите по хотелите, като Павел обяснява тънките и на моменти почти невидими разлики между 2 и 3 звезди и между 3 и 4 звезди. Обсъждаме и какво е нужно, за да бъдат дадени 5 звезди на един хотел, както и кои са онези няколко базови сигнала, които да ни покажат отговаря ли един хотел на звездите, които са му дадени.
Като професионалист гостът ми дава и няколко важни съвета за всеки, който иска да си направи почивка в хотел и да ѝ се наслади, без да мисли за излишни неща.
Говорим си и за писани и неписани правила в хотелиерския бизнес, като Павел разказва една от най-сконфузните ситуации, в които той сам е попадал заради липса на достатъчно персонал.
Според него има начин, макар и труден, да се реши и проблемът с ниските заплати в хотелиерството и туризма като цяло.
Стигаме и до въпроса с бакшишите - на кого се оставя, по колко и кога, а Ганчев обяснява и за високата стойност на "моралния бакшиш".
Обсъждаме и въпроса с ролята на аниматорите за цялостната услуга, която предлага даден хотел, както и какво могат да предложат те.
Павел изразява категоричното си отношение към т.нар. "специални услуги" - пиколо, което познава "правилните" хора или "подходящи" момичета. Според госта в подкаста ако искаш да управляваш уважавано място, подобни неща са абсолютно неприемливи.
Отваряме дума и за инфлуенсърите, които врънкат бранша за почивка в замяна на реклама и може ли да има симбиоза тук. Според Ганчев не е проблем за това да се даде почивка, но е много важно какво би донесло едно подобно партньорство, като дава пример за подобни бартери, които той сам е практикувал.
Съгласяваме се, че закуската (а и цялостното изхранване) може да наклони мнението на един клиент за хотела. Аз си спомням с дълбока носталгия в стомаха за един хотел в Пампорово, а Павел дава пример с един хотел, който е посетил като дете и му е оставил тежки спомени с храната си, който сега в никакъв случай не би посетил, дори и да има различно ръководство и персонал.
Задавам важния въпрос - възможно ли е хотелите у нас да оцелеят само с посещенията на българските туристи? И в отговора си Ганчев дава един интересен поглед отвътре.
В епизода говорим още за:
- Домино ефекта в туризма заради коронавируса;
- Има ли тенденции в това как туризмът се адаптира към новата реалност;
- Неправилната конкуренция в бранша и до какви проблеми води тя.
Не пропускайте възможността и да се абонирате за подкаста "Хедонисти" и да го препоръчате на приятели. Нов епизод се появява веднъж на две седмици и винаги във вторник. Можете да ни потърсите тук и във всяко приложение за подкасти:
Можете да чуете и предишните ни епизоди, в който си говорим за две доста по-различни теми - дегустацията на уиски и магията на българските народни танци.