Ако ви попитат какво правите с удоволствие в свободното си време и как обичате да си почивате след работа, сигурно ще кажете, че гледате филми и спорт, разцъквате по някоя игра, срещате се с приятели, разхождате се в парка, хапвате нещо вкусно и специално.
Замислете се обаче, че има едно нещо, което правите също толкова редовно - пазарувате поне по няколко пъти седмично.
Да, говорим за най-баналното битово пазаруване на ежедневни стоки. То може да бъде много приятно и отморяващо - обиколка из добре подреден и зареден голям магазин зарежда с тръпката от откриване на оферти и нови продукти, с това да си купиш нещо хубаво, а накрая защо не и с приятно разпускане с любима храна и напитка.
Това ни предлагат от Kaufland - да пренесем пазаруването на друго ниво.
На място, където да съчетаем полезното с приятното, да превърнем покупката на необходими стоки в пълноценно преживяване и дори отдих. Да се озовем в новия социален център на квартала.
Магазините на най-големия ритейлър у нас се променят и от няколко години се трансформират в места за пазаруване и отдих. Концепцията за One Stop Shopping на Kaufland предлага много в едно - хипермаркет плюс аптеки, възможности за плащане на битови сметки, дрогерии, магазини за домашни любимци и места за хапване - общо 500 търговски обекта от 46 бранша в 63-те хипермаркета в цялата страна. При това с един паркинг - лесно, удобно и приятно.
"Следваме световните тенденции и непрекъснато разширяваме възможностите за нашите клиенти. От ритейла ние първи се осмелихме да тръгнем в тази посока и обратната връзка, която имаме от клиентите ни е много мотивираща да продължим да го правим", казва и Петя Владимирова, член на Управителния съвет на Kaufland България.
"За да отговорим напълно на очакванията и интересите на нашите клиенти, ние прилагаме индивидуален подход към всеки наш филиал. Започваме с анализ на района, в който е позициониран хипермаркетът ни, и подбираме най-подходящия микс от услуги и продукти, които да им предоставим в нашите магазини или на паркингите ни. Пример мога да дам с обектите за бързо хранене. Интересите на основната част от аудиторията в съответния район са определящи за това дали обектът да предлага дюнери, пица, готвена храна за вкъщи или нещо по-интересно или дори гурме. Всичко е въпрос на доброто познаване на клиентите ни", обяснява тя.
Тоест, ако нещо липсва в квартала, ритейлърът се старае да го осигури, за да улесни максимално пазаруващите.
Наскоро концепцията беше развита и насочена в още по-интересна, дори изненадваща на пръв поглед посока. На паркинга на Kaufland в кв. "Крива река", на бул. "Тотлебен" 36, вече работи най-новата street food концепция на новаторите от кулинарните градчета Quartal.
Да, парк за улична храна на паркинга на хипермаркета.
Новият Quartal Station включва 9 станции за различни храни - от суши и паста до скара и източни специалитети. Паркът е с характерната съвременна концепция на Quartal, наподобява арт инсталация и не се опитва да бяга от факта, че е в сърцето на градската среда, а напротив - да я подчертае.
Обектите за хранене са разположени в рециклирани корабни контейнери, опаковани в мембрана, и през деня паркът придава леко усещане за лодка и намек за море. Вечер обаче той се преобразява, когато светлините под мембраните на контейнерите засияват в различни цветове и пренасят посетителите едновременно в бар и кораб.
Петя Владимирова припомня, че за първи път представител на ритейл сектора отваря вратите си за разработване на модерен street food парк, който съчетава многообразие от вкусове, устойчивост на средата и атрактивна атмосфера.
"Освен, че сме първите с кулинарен квартал на паркинга си, ние сме като цяло първите, които започнахме да преобразяваме магазините си в посока One Stop Shopping. Тази тенденция - да разширяваме броя на услугите и специфичните продукти, които предлагаме на нашите клиенти е нещо, което ще продължим приоритетно да развиваме. Това е посоката на модерната търговия в световен мащаб и нашият курс е смело към нея", обяснява тя.
Quartal Station е място, където можеш спокойно да разпуснеш вечер, да седнеш за парче пица и питие, да побъбриш с някой или просто да позяпаш кипящия наоколо живот. Новият център на квартала, в който можеш да срещнеш познати и съседи или пък да се сдобиеш с нови приятели. Или пък просто да се поглезиш, докато избираш между наистина разнообразни специалитети - обектите в Quartal са подбрани така, че да изкушат всеки вкус - Skarra, Grano, Edo sushi, Hummus, Miral, Virtuoso и La Pastaria.
В Miral например се предлага автентична сирийска кухня като шаварма, шиш таук и още много традиционни изкушения. За приготвянето на всички ястия се използва "Халал" месо (сертифицирано от мюфтийството), което е рядкост на пазара.
В Skarra всичко се приготвя на място пред погледа на клиента като този процес не отнема повече от 3 минути, благодарение на иновативна технология чрез контактен грил.
Да си там с чиста съвест - рециклираните корабни контейнери са изцяло в унисон не само с политиката на Kaufland за устойчиво развитие на градската среда, но и със съвременните урбанистични концепции изобщо.
Този подход на веригата - за ново изживяване при пазаруването - има успех.
"Определено клиентите ни оценяват това, което получават. Има много проучвания, които показват, че хората предпочитат да пазаруват всичко от едно място. Първо това им спестява време и пари, но им помага също така да са по-организирани и ги кара да се чувстват по-уверени в избора си. Ако съдим по интереса към откриването на Quartal Station - този проект се очертава като един от най-атрактивните за клиентите ни", казва Петя Владимирова.
Не само, че Kaufland не смята да спира до тук с развитието на своята One Stop Shopping концепция, а напротив - още незатихнала еуфорията от откриването (на което нашумялата банда "Молец" направи специален концерт и се събраха над 3000 души - б.а.), съвсем скоро врати отвори и първият ритейл парк на компанията в Сандански с обща търговска площ от 5000 кв.м. като хипермаркетът в града е първият, чийто паркинг се превръща в мини шопинг зона.
"Първите ни наематели там са Mat Star, PEPCO и българската верига аптеки "Витания". И трите бранда отварят врати за пръв път в града. Това говори много за значението, което всички влагаме в проект ", обяснява Владимирова.
Така още един филиал на Kaufland придобива собствена, уникална за града или квартала идентичност с индивидуален подход, съобразен с интересите на клиентите, които живеят там. До края на годината предстоят още много изненади от ритейлъра в градове в цялата страна - общо 8 нови места за пазар, срещи и забавления.