През 2020 г. от Sony представиха нещо, наречено Vision-S - серия от продуктови снимки, които показваха как според компанията трябва да изглежда електромобилът на бъдещето. Тогава идеята за автомобил с бранда на Sony си остана на ниво концепция.
Междувременно фирмата пусна на пазара следващото си поколение конзоли - PlayStation 5 - които се превърнаха в дефицитна стока и все още до голяма степен са такава.
Въпреки това явно от компанията не са забравили за автомобилните си амбиции и на Изложението за потребителска техника представиха истински прототип на колата си.
Запознайте се с Vision-S 02 - компактно SUV, което има реален шанс да стигне до серийно производство.
![](https://static.webcafe.bg/uploads/images/37/4737/234737/768x.jpg?_=1641458848)
За новия вариант на електромобила се знае малко повече от концептуалния му предшественик. На CES беше обявено, че той ще разполага с 536 конски сили, осигурявани от два електромотора. Като размери колата се доближава най-много до тези на Tesla Model Y - един от най-добре продаваните модели на Илон Мъск.
Пробегът на Vision-S 02 за момента не е ясен, но ако трябва да продължим със сравненията с Model Y, можем да предположим, че от Sony ще се целят в пробег от около 500-550 километра с едно зареждане.
Интериорът на електромобила е точно това, което може да се очаква от Sony - високи технологии и тъчскрийнове навсякъде. Цялото предно табло е заето от огромния дисплей на инфотейнмънт системата, а пред пасажерите на задните седалки също има два дисплея. Освен това пътниците на задните седалки ще могат да играят игри за PS4 и PS5.
![](https://static.webcafe.bg/uploads/images/36/4736/234736/768x.jpg?_=1641458708)
Иначе Vision-S 02 би трябвало да бъде снабден с нова система за самоуправление, разработена от Sony, а според Car and Driver тази пролет можем да бъдем свидетели на първите истински бройки от електромобила.
Същевременно от Chrysler нямат никакво намерение да изостават в сегмента на електрическите коли, още по-малко от производител на геймърски конзоли.
На CES американският бранд показа първия си напълно електрически автомобил, който, не особено изненадващо, все още е концепция, а не реалност, и е в SUV-сегмента. Моделът е наречен Airflow и отново най-близкият му конкурент се оказва Model Y на Tesla и като габарити, и като дизайн.
![](https://static.webcafe.bg/uploads/images/39/4739/234739/768x.jpg?_=1641459341)
От Chrysler посочиха по време на изложението, че целта им е до 2025 г. Airflow или подобен на него автомобил да влезе в серийно производство, а до 2028 г. над 90 на сто от произвежданите от тях коли да са напълно електрически.
Иначе електромобилът е снабден с два електромотора, които би трябвало да осигурят 210 конски сили и до 640 километра пробег с едно зареждане.
![](https://static.webcafe.bg/uploads/images/40/4740/234740/768x.jpg?_=1641459411)
Отвътре Airflow изглежда просторен и футуристичен. Откроява се един голям инфотейнмънт дисплей и два тъчскрийна пред водача и пред спътника му. 22-инчови джанти допълват усещането за кола, кацнала директно от бъдещето.
450 километра пробег, два мощни електромотора, нестандартен и нетипичен дизайн - това предлагат и от BMW.
Германският бранд показа iX M60 още в първия ден на CES, като това е вторият електромобил от М-серията. За разлика от предишните предложения, този пъргав електрически автомобил ще бъде на пазара съвсем скоро - най-късно до есента на 2022 г. Това е и причината за BMW iX M60 да се знаят много повече спецификации.
![](https://static.webcafe.bg/uploads/images/41/4741/234741/768x.jpg?_=1641459580)
Колата разполага с 610 конски сили и ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,6 секунди. Максималната скорост, която може да вдигне, е 245 км/ч, макар че от BMW уточняват, че това е изкуствено зададена граница с цел повече безопасност на пътя.
Зареждането от 10 до 80 процента става за около час и половина, но ако електромобилът е на зарядна станция от 100 киловата - това време пада под 50 минути.
Интериорът не е нещо невиждано за BMW и не се отличава с някакви нестандартни решения. И тук присъства спортният волан, което не е учудващо - все пак буквата M идва от Motorsport. На таблото има само два дисплея - един точно пред водача и един инфотейнмънт екран.
По-важното е, че със своите конски сили iX M60 засега е най-мощният електромобил, който концернът представя, и от BMW нямат никакво намерение да бавят излизането му по магистралите на Европа и САЩ.
![](https://static.webcafe.bg/uploads/images/42/4742/234742/768x.jpg?_=1641459624)