Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Китайският кросоувър, който създаде дефицит в Русия

Geely Coolray стана любимец на руснаците Снимка: Geely
Geely Coolray стана любимец на руснаците

За китайския автомобилен производител Geely всичко е просто бизнес.

Колите на "Джили", както наричат бранда в Русия, се продават без никакви препятствия на руска територия и вече са сред трите най-популярни марки в страната.

Лично изпълнителният директор на компанията - Даниел Ли - заявява пред Forbes, че няма намерение да спира разпространението на автомобилите в Руската федерация и не обмисля санкции заради войната в Украйна.

"Не виждам никаква причина да принуждавам брандовете си да наказват Русия", убеден е Ли.

Най-популярният модел на Geely в Русия се нарича Coolray и базовата му версия се намира в салоните за около 4,6 млн. рубли или за около 91 хил. лева. Автомобилът е в категорията на компактните SUV с двигател с вътрешно горене и съвсем разумен за своя клас пробег от около 6 на 100.

Снимка: Geely

Дизайнът е приятен, без в него да са вложени особени изненади. Geely Coolray е с висок профил, но в никакъв случай няма да се справи на силно пресечен терен. Има и панорамен покрив, който дава усещане за простор в купето.

Като възможности SUV-то изглежда да е няколко години назад от най-новите представители на своя клас и тук не говорим само за двигателя с вътрешно горене и липсата на електрически и/или хибриден вариант.

Моделът ускорява от 0 до 100 км/ч за над 8 секунди, за Русия се предлага само с ръчна скоростна кутия, а инфотейнмънт системата му е с доста скромни възможности.

Все пак Geely Coolray има система за асистирано паркиране, док за безжично зареждане на смарт устройства и система от камери за наблюдение на пътя.

Цената на кросоувъра никак не е по джоба на всеки руснак и въпреки това по информация на изданието "За рулëм" в московските автокъщи има дефицит.

Търговци споделят, че получават далеч по-малко бройки, отколкото се търсят от руските потребители и така се стига до недостига и изкривяването в ценовото образуване. Освен това често не разполагат с най-базовите и най-евтини варианти и се опитват да продадат моделите с възможно най-много екстри.

Никак не е изключено да се стигне и до опити за пазарлъци при закупуването на Geely Coolray.

Тенденцията доказва едно - че руснаците продължават да предпочитат чуждестранното производство, било то и китайско. Само за този септември руските граждани са изхарчили 189 млрд. рубли за китайски автомобили или около 3,5 млрд. в лева.

Снимка: Geely

А от Geely тепърва навлизат на руския пазар и с други модели, сред които седанът Geely Emgrand.

Той има 122 конски сили и за разлика от кросоувъра ще се продава и с ръчна, и с автоматична скоростна кутия.

От Geely обаче далеч няма да разчитат само на руските потребители и тяхната страст към китайски коли. Както отбелязва Даниел Ли пред Forbes, брандът вече гледа и към европейския пазар със серия електромобили, наречени Zeekr.

 

Най-четените