Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Франция замразява цените на 5000 продукта от ежедневието

Още през февруари финансовият министър настоя за замразяване цените на 50 продукта Снимка: iStock
Още през февруари финансовият министър настоя за замразяване цените на 50 продукта

Франция замразява цените на 5000 продукти от ежедневието в опит да пребори инфлацията.

Мярката е предприета от финансовия министър Бруно льо Мер, който пред "Си Ен Ен" заявява, че французите свиват все повече потреблението си и купуват все по-малко стоки от първа необходимост.

Льо Мер посочва, че 75 компании вече са се съгласили с тавана на цените.

Той обяснява, че много търговци поддържат нелоялната практика да купуват стоките на ниски цени, а да ги продават на крайния потребител на завишени суми.

Спазването на тавана на цените би трябвало да елиминира това явление.

Финансовият министър посочи и някои от компаниите, които все още не са се съгласили да ограничат цените си, сред които са гиганти като Unilever и PepsiCo.

Продуктите, чиито цени ще бъдат замразени или понижени, са около една четвърт от общия асортимент на френските супермаркети. Това е поредният опит на Бруно льо Мер да ограничи скока в цените на някои от най-важните потребителски стоки.

Още през февруари Льо Мер настоя за замразяване цените на 50 продукта.

Тогава веригата Carrefour обяви, че няма да се съгласи, защото собствените марки на бранда са на достатъчно изгодни цени за купувачите. С мярката обаче се съгласиха от Lidl и от френската Systeme U.

Министърът ще се бори и с така наречената shrinflation - явление, при което цената на продукта е непроменена, но грамажът му постепенно намалява.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените