Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Мъск обвини американските медии в расизъм, но спрямо белите и азиатците

Причината е решението на редица издания да спрат да публикуват комикса "Дилбърт" Снимка: Getty Images
Причината е решението на редица издания да спрат да публикуват комикса "Дилбърт"

Южноафриканският милиардер и главен изпълнителен директор на Twitter, Tesla и SpaceX Илон Мъск излезе с тежки обвинения в расизъм срещу редица американски вестници.

Причина за критиките му е решението на издания като "Лос Анджелис таймс", "Уошингтън поуст", "Ю Ес Ей Тудей" и други да спрат да публикуват комикса "Дилбърт" на автора Скот Адамс заради негови коментари, възприети като расистки спрямо чернокожите американци, посочва "Ройтерс".

В своя канал в YouTube Адамс определя чернокожите американци като "група на омразата" и препоръчва на белите "да стоят настрана от черните".

Това провокира множество остри реакции спрямо него и призиви към медиите, които публикуват "Дилбърт" да се разграничат от автора.

Според Мъск обаче това е проява на расизъм спрямо белите и азиатците в САЩ. В свой туит той обвини масовите медии в страната в това, че дълго време са били расистки настроени спрямо чернокожите, но сега са сменили само посоката на расизма си спрямо "белите и азиатците".

"Може би могат да пробват да не са расисти", пише още Мъск.

В отговор на потребител, който заявява, че белите жертви на полицейско насилие получават малка част от медийното внимание в сравнение с черните жертви, Мъск коментира, че медийното отразяване на такива случаи е "много непропорционално, за да представи неверен наратив".

Първоначалните коментари на Адамс идват в отговор на проучване на социалните нагласи, публикувано от консервативното издание "Расмусен Рипортс", според което 26% от чернокожите респонденти са изразили несъгласие с твърдението "Приемливо е да си бял".

Коментарите на милиардера по социални теми стават предмет на по-сериозно обсъждане, откакто той придоби социалната платформа Twitter през октомври миналата година.

Оттогава насам той влезе в спор с правозащитни групи за защитата срещу речта на омразата в социалната медия и за възстановяването на някои профили, които по-рано бяха блокирани.

Някои рекламодатели напуснаха платформата заради опасения за сигурността на брандовете им.

 

Най-четените