Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Шефът на Sony за провала на "Крейвън" и "Мадам Уеб": Критиците ги унищожиха

Филмите "не били ужасни", твърди Тони Винсикера Снимка: YouTube
Филмите "не били ужасни", твърди Тони Винсикера

Гледахте ли "Крейвън Ловеца"? Ако отговорът е "да", то значи сте сред скромните около 13 хиляди български зрители, направили това от премиерата на филма досега.

В световен мащаб положението не е по-добро - "Крейвън", поредната екранизация за злодей от комиксите за Спайдър-мен, но без присъствието на Спайдър-мен, е изкарал 43 милиона в глобалния боксофис след 2 седмици на екран.

Филмът на Sony Pictures има "вероятно най-лошия старт" за осемте години, в които Тони Винсикера - настоящият изпълнителен директор на филмовото студио - е в компанията.

"Все още не разбирам, защото филмът не е лош", защитава го Винсикера.

За да илюстрираме колко лошо е представянето на "Крейвън" в кината, трябва да посочим, че бюджeтът му е над 110 милиона долара, без да се броят разходите за маркетинг. Към момента изглежда невъзможно филмът да успее да върне вложените в него пари и със сигурност ще донесе загуби на Sony Pictures.

Вижте трейлъра тук:

Това е пореден подобен случай тази година. "Мадам Уеб" изкара едва 100 милиона в световен мащаб, а "Венъм: Последният танц" - трети филм от поредицата - се представи по-слабо от предшествениците си.

Във всички случаи става дума за опити на Sony да фокусира филми върху второстепенни персонажи от историите за Спайдър-мен. Студиото държи правата върху комиксите за лазещия по стени супергерой на Marvel и може без одобрението или помощта на Marvel Studios да създава екранизации (пример отвъд гореспоменатите е и друго разочарование - "Морбиус" с Джаред Лето).

"Мадам Уеб" с Дакота Джонсън ("50 нюанса сиво") също не успя да върне вложените в разработката му пари. Снимка: Forum Film Bulgaria
"Мадам Уеб" с Дакота Джонсън ("50 нюанса сиво") също не успя да върне вложените в разработката му пари.

Тони Винсикера обаче не търси проблема в себе си или компанията, която ръководи. Изпълнителният директор на Sony Pictures прехвърля вината върху критиците.

"Мадам Уеб" не се представи добре в кината, защото пресата просто го разпъна на кръст", заявява Винсикера пред "Лос Анджелис Таймс".

"Не беше лош филм и се представи страхотно в Netflix. Поради някаква причина, пресата реши, че не иска да правим филми за Крейвън и Мадам Уеб, и критиците ги унищожиха."

По думите му същото се е случило и с "Венъм", но публиката е харесала поредицата и я е превърнала в "голям хит" (което звучи и като признание, че зрителите не са харесали "Мадам Уеб" и "Крейвън").

"Това не са ужасни филми. Те просто бяха унищожени от критиците в пресата поради някаква причина", заявява Винсикера.

Ето оценките за двата филма в IMDb и Rotten Tomatoes (където са смята усреднена оценка от ревюта на критици):

Филм: Средно одобрение от критиците (RT): Средно одобрение на публиката (RT): Оценка на зрителите в IMDb:
"Крейвън Ловеца" 16% 74% 5,4/10
"Мадам Уеб" 11% 55% 4/10

Още след слабия премиерен уикенд на "Крейвън Ловеца" се заговори, че Sony ще спрат за момента с опитите да правят свои собствени комиксови филми.

Сега Винсикера казва, че студиото трябва да "преосмисли" как да продължи със своята "Спайдър-мен филмова вселена".

"Като ухапана от змия е. Ако изкараме друг [филм], ще бъде унищожен, без значение колко добър или лош е", на мнение е президентът на Sony Pictures.

В момента компанията отново работи заедно с Marvel Studios по четвърти филм за Спайдър-мен с Том Холанд в главната роля. До момента тази колаборация е най-успешния ход в областта на комиксовите филми, който Sony са правили през последното десетилетие.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените