Преди три години едно малко глухо момиче на име Шейли Менсфилд среща своя идол - Тинкърбел, и открива, че малката фея от „Питър Пан" може да използва езика на знаците.
Семейството Менсфилд споделя този магически момент с Дисни, защото паркът им предоставя възможността да се върнат в Дисниленд и да се срещнат с Мини Маус, която току-що е започнала обучението си в американския жестомимичен език. С тази история Дисни правят семейство Менсфилд главен герой на една от своите „Незабравими истории".
Парковете Дисни пускат редица онлайн видео клипове със семейни истории в кампанията "Незабравимото се случва тук", но специално историята за Шейли става изключително популярна и има повече от 11 милиона гледания във Facebook и YouTube. Клипът се нарежда на стабилното второ място сред последните клипове на Дисни, веднага след известното видео, в което герои на Дисни се превъплъщават в сенките на посетители на мол - клип с 27 милиона гледания.
Какво е това, което прави този семеен момент различен от милионите фамилни моменти на Дисни, онова, което го прави по-специален от другите вълшебни мигове? Това е фактът, че видеото предлага един нов вид магия - тази на приобщаването.
Дисни като компания винаги е била постоянна в създаването на магични моменти, които позволяват на поколения хора да идват заедно на едно и също място, за да видят едни и същи атракции, и все пак нещо специално - преживяването „Дисниленд", независимо от всякакви свои различия. Без значение от расов признак, социален статус или физически недъг.
Как? Чрез своя много добре развит подход в разказването на една история, така че да я направят вълшебна.
Не само тези истории, които Дисни разказва относно своя бранд, но и онези, които почитателите на компанията могат да разкажат за своите собствени семейства. Моментът, когато Тинкърбел жестомимично изписва името си на малкото момиче Шейли и то се обръща към родителите си с изненада и неподправена радост, изписана на лицето й - това е причината да качите децата си на самолета, да си проправяте път през огромния пълен паркинг, да се редите на километрични опашки, за да платите определено скъпия вход и да обикаляте цял ден с навалица от хора в дъжд или жега. Този неподправен щастлив детски поглед ще ви накара да го направите и Дисни много добре знаят това.
И когато видим видеото на семейство Менсфилд, ние чувстваме същата тази радост в себе си. Убеждаваме се, че не е задължително да чуваш, за да се усмихваш и да изпитваш хубави емоции. Неусетно натискаме бутона „Сподели", спокойни, че Шейли е щастлива, въпреки непривилигированото си положение и спомняйки си нашите хубави семейни моменти. Това е силата на социалните медии и брандове като Дисни неусетно ни я демонстрират всеки ден, събирайки милиони гледания в различните си корпоративни канали.