Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Легендарните реклами, които промениха индустрията

Пет от най-влиятелните телевизионни реклами на планетата
Пет от най-влиятелните телевизионни реклами на планетата

Историята на телевизионните реклами е история на креативна революция, пленителни послания, остроумие, експлоатация на емоциите и търговия с образи, думи и звуци.

На всеки хиляда банални и стерилни реклами се появява нещо стойностно и художествено издържано.

Предлагаме ви поглед към пет от най-влиятелните тв реклами на планетата.

"Кока-Кола“, 1971

Това е "Гражданинът Кейн“ на рекламите – революционен клип, който променя историята на индустрията и циментира "Кока-Кола“ като могъщ корпоративен Тиранозавър-рекс. Рекламата ползва за своя основа веселата песен "I'd Like to Teach the World to Sing (In Perfect Harmony)" и отправя могъщо, мултикултурно послание за колективна консумация.

Продуктът е ефективно и ефектно комуникиран като обединяващ хората, събиращ раси, етноси и класи, помиряващ различията. Това е триумф на капитализма, който впряга за своите цели левичарска, анти-капиталистическа хипи-образност. Гениално.

На един хълм, хора от всякакъв произход пеят и пият "Кока-кола“. Камерата започва с близки планове и минава на епичен общ план от въздуха,  улавящ и предаващ универсалния, масов апетит на бранда за покоряване на света.

Продуктът е дефиниран като "истинското нещо“.

"Искам да купя на света ""Кока-Кола“, пеят безгрижните млади хора, творейки рекламна история.

"Apple“, 1984

Великият режисьор Ридли Скот ("Пришълец“, "Блейд Рънър“, "Гладиатор“) създава най-епичната и кинематографична реклама в историята през 1984-та по поръчка на Apple. Компанията представя своя персонален компютър “Макинтош“, като революционен отговор на тогавашната хегемония на IBM, завоалирано стилизиран като "Големия брат“ от дистопията на Джордж Оруел "1984“.

"Макинтош“ е комуникиран като цветното антиконформистко бъдеще на информационните технологии, а Ридли Скот разполага целия клип в естетиката на голямото антиутопично кино.

Единственият национален показ на рекламата се случва в почивката на тогавашното издание на финала на Super Bowl по CBS, но видеото бързо се превръща в легенда и пренаписва историята на визуалната рекламна комуникация.

Днес този клип остава платинен стандарт за зрелищна бранд-промоция и е част от западната поп-културна съкровищница с огромно влияние върху всеки, който има отношение към развлекателния свят и рекламната индустрия.

"Гинес", 1999

Ирландската бира "Гинес“ винаги е предлагала на публиката иновативна, богата и атрактивна рекламна комуникация, но "сърф“-кампанията от 1999-та издига изкуството на бранд-билдинга на съвсем друго ниво. Стилизираната черно-бяла реклама показва мъже, които сърфират сред грандиозни вълни, от които се "раждат" огромни и могъщи бели коне.

Иконографията на клипа е вдъхновена от картината на Уолтър Крейн "Конете на Нептун“, нарисувана през 1893-та година, а текстът съдържа препратки към "Моби Дик“ на Мелвил.

През 2002-та "Сърф“-видеото е определено за най-добрата реклама на всички времена в класация на "Канал 4“ и "Съндей таймс".

Черно-бялата картина, сюрреалистичната образност, гласът зад кадър и цялостната визуална динамика на клипа го отделят от конкуренцията и избутват допълнително границите на очакванията към една кратка реклама.

Днес "сърфиращият с коне“ хит на "Гинес“ е осмислян в категориите на късометражното авторско кино и отдавна е надградил първоначалната си и първична промоционална роля.

“Cadbury”, 2007

През 2007-ма млечният шоколад на британския бранд Cadbury получава своя рекламен opus magnum с кратък клип, в който човек в костюм на горила се развихря на барабаните по време на великата песен на Фил Колинс In The Air Tonight. Наскоро читатели от Острова гласуваха първото място на това видео в класация за най-добрите реклами, създавани някога.

Произведението е революционно по своята форма и съдържание и е една от най-важните и пионерски реклами, които изобщо не показват продукта и не споменават бранда. Това е престижна, имиджова реклама, която разчита на хумора, влечението към странното... и добрата музика, разбира се.

Продажбите на продукта скачат след кампанията "Горила“, а самият клип живее свой собствен живот в разговорите за влиятелни и иконични рекламни произведения.

“Volvo Trucks”, 2013

Освен, че е най-доброто нещо, в което "Мускулът от Брюксел“ Жан-Клод Ван Дам се е снимал през последните 20 години, клипът "The Epic Split“ представлява най-значимото рекламно произведение  на вайръл-епохата.

С повече от 83 милиона гледания само през канала на Volvo Trucks в YouTube, тези епични 76 секунди капсулират силата на качествения криейтив.

Ван Дам инкорпорира запазената си марка – гъвкавостта и шпагата – в цялостната концепция за прецизността на камионите на шведската автомобилна марка.

Белгийската екшън машина функционира едновременно като персонификация и комплимент на истинските машини.

Песента на Ения "Who can say where the road goes" е нищо по-малко от гениален музикален избор и финален щрих върху хармоничната, органична и безупречно сглобена реклама.

 

Най-четените