Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Кои са най-скъпите брандове за 2020 г.

Общата стойност на топ 100 на най-скъпите мерки се увеличава с 5,9% въпреки пандемията и всички мерки Снимка: Getty Images
Общата стойност на топ 100 на най-скъпите мерки се увеличава с 5,9% въпреки пандемията и всички мерки

И за 2020 г. Amazon остава най-скъпият бранд в света, като компанията на Джеф Безос е успяла да увеличи стойността си близо 1/3 в сравнение с миналата година, достигайки цена от 415,9 млрд. долара. Това се вижда от класацията за най-скъпите марки BrandZ Top 100, публикувана от консултантската компания Kantar.

Класирането на BrandZ е поръчано от рекламна група WPP и се провежда от Kantar. То разглежда повече от 17 000 марки в над 50 държави от цял свят. 

Класацията на Kantar е сред най-уважаваните в това отношение, пише CNBC. В резултатите си тя комбинира пазарната капитализация на марките с изследвания сред крайните потребители, засягащи общо над 3,8 млн. души от цял свят. По-голямата част от потребителите са изследвани онлайн през едногодишен период, като някои от групите с по-ниски доходи са анкетирани лице в лице. На тази обща база се формира и крайното класиране.

На второ място в класацията се нарежда Apple, оценена на общо 352,2 млрд. долара, а челната тройка се затваря от Microsoft, чиято оценка възлиза на 326,5 млрд. долара.

Тази година Google изпада от топ 3 най-скъпите компании.

Това до голяма степен се дължи на факта, че софтуера на Microsoft за групови разговори и видео Teams отбеляза сериозен ръст в използването покрай наложените мерки за ограничаване на коронавируса и масовото минаване на много компании на хоумофис режим.

Сред първите пет най-скъпи компании влиза още и американската мултинационална компания за финансови услуги Visa с 186,8 млрд. долара.

Alibaba заема шесто място в списъка на BrandZ. Нейната оценка възлиза на 152.5 млрд. долара - с 16% повече спрямо предходната година, докато оценката на марката на друга китайска онлайн група - JD.com, се повишава с 24% до 25.5 млрд. долара, показват данните на Kantar.

Новата компания с най-високо класиране за тази година е китайското приложение за видео споделяне TikTok. С оценка на стойността от 16,9 млрд. долара TikTok заема 79-о място, задминавайки по този начин цената на брандове като KFC, Uber и Adidas.

"TikTok е един от най-вълнуващите и креативни брандове, които виждаме от известно време да влизат в Топ 100 и показва промяната в "играта" по време на пандемията", коментира Елспет Чонг, ръководител на оценките на BrandZ в Kantar.

По думите му обаче ByteDance - компанията собственик на бранда, все още може да се приема като "джудже", сравнена с конкурентното приложение Instagram, чиято марка е оценена на 41.5 млрд. долара, да не говорим за Facebook, която присъства сред топ 10 на най-скъпите брандове.

Според Kantar общата стойност на 100-те най-скъпи марки в списъка достига 5 трлн. долара - с 5,9% по-високо спрямо миналата година. Авторите на изследването добавят, че преди пандемията стойността на марките в Топ 100 се е очаквало да нарасне с още 9%, но всички предприети мерки са попречили на това.

Ето и кои брандове влизат в Топ 10 на най-скъпите марки и колко струват те:

1. Amazon - 415 855 000 000 долара;

2. Apple - 352 206 000 000 долара;

3. Microsoft - 326 544 000 000 долара;

4. Google - 323 601 000 000 долара;

5. Visa - 186 809 000 000 долара;

6. Alibaba - 152 525 000 000 долара;

7. Tencent - 150 978 000 000 долара;

8. Facebook - 147 190 000 000 долара;

9. McDonald's - 129 321 000 000 долара;

10. MasterCard - 108 129 000 000 долара.

 

Най-четените