Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Той е милиардерът, създал империя от Instagram, и собственик на най-модерния дом в Америка

Той е милиардерът, създал империя от Instagram, и собственик на най-модерния дом в Америка Снимка: Getty Images

Когато предприемачът Нил Ниами се заема да проектира най-пространното имение в Лос Анджелис (с 21 спални, 42 бани, 5 басейна, нощен клуб, гараж за 30 коли и зала за боулинг), той казва, че крайната цена за имота няма да е по-малко от 500 милиона долара.

Преди няколко седмици обаче след продължителен търг и последвала съдебна битка, 40-годишният милиардер Ричард Сагин успя да купи огромната къща в Бел Еър за доста по-ниска от първоначалната цена. Или по-конкретно - за 141 милиона долара.

Луксозното имение се казва The One и както се подразбира от името му, не може да бъде дублирано. Построяването му е отнело 10 години, а след като беше завършено редица издания го представиха като "най-скъпия и модерен дом в Америка".

Не е изненадващо, че след покупката му бизнесменът Ричард Сагин превзе медийните заглавия. Но кой всъщност е 40-годишният предприемач и на какво се опира неговата модна империя, донесла му печалби от над 1 милиард долара?

Американецът от ирански произход основава марката си Fashion Nova през 2006 г. Започва с верига магазини, продаващи бельо на много по-ниски цени от конкурентите му в Лос Анджелис. Търговията му се развива и в сайт, който през 2013 г. прераства в профил в Instagram.

Сагин бързо се ориентира в силата на социалните медии. От самото начало Fashion Nova събира 60 000 лоялни последователи, привлечени от рекламата за разнообразие от размери и при мъжкото, и при женското облекло. Нищо че материите на дрехите не са особено качествени и се причисляват към т.нар. "бърза мода". 

Много от клиенти и до днес продължават да маркират закупените си стоки с хаштага #NovaBabes - тенденция, въведена от Сагин за новите им последователи.

Предприемачът генерира високи нива на ангажираност за профила на марката си и привличайки различни знаменитости като Карли Дженър, Клои Кардашиян, Карди Би и Амбър Роуз, които също дадоха сериозен тласък в брандирането на марката в социалните медии.

Така се стигна до 2019 г., когато списание Forbes обяви, че Fashion Nova струва 1,4 милиарда долара.

Успехът на Сагин обаче не се размина без критики. През 2016 г. модният гигант беше разследван от Министерството на труда в САЩ по твърдения, че не се плаща на работниците във фабриките в Лос Анджелис. От Fashion Nova отхвърлиха обвиненията, заявявайки, че недоволните служители не са наемани пряко от фирмата.

През 2020 г. модната марка използва социалните движения, за да изчисти напълно името си след скандала със заплатите. Лично Сагин обяви, че Fashion Nova дарява 1 милион долара на движенията Black Lives Matters и Know Your Rights, а след това се позагуби от общественото внимание.

Докато отново не изнанеда последователите си в Instagram с новината, че кралят на бързата мода вече ще се разполага и в достоен палат.

 

Най-четените