Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Ако умреш в играта, умираш и в реалния живот"

VR очилата, които убиват наистина Снимка: Getty Images
VR очилата, които убиват наистина

През последните няколко десетилетия развитието на новите технологии даде възможност на гейминг индустрията да създава все по-реалистични игри във всяко едно отношение.

Разработчици и разпространители рекламират своите продукти с думи като "динамичен", "жив" и "потапящ", за да убедят потребителите, че става въпрос не просто за някаква дигитална симулация, а за разширение на истинската реалност чрез все по-напредващата концепция за дигитална реалност (VR).

Сега едно от известните имена в сектора твърди, че е успял да изведе всичко това до едно съвсем друго ниво, повишавайки драстично залозите за една игра.

Основателят на фирмата за виртуална реалност (VR) Oculus твърди, че е проектирал нови очила, които могат да ви убият в реалния живот, ако загубите по време на игра.

Устройството на Палмър Лъки е вдъхновено от Sword Art Online - японска поредица от романи, превърнала се в аниме, в която играчите са хванати в капан в онлайн ролева игра. Там смъртта в играта означава смърт в реалния свят заради специалните VR очила, които се използват.

"Идеята да обвържеш реалния си живот със свой виртуален аватар винаги ме е очаровала - моментално се вдигат залозите до максималното ниво. Така принуждаваш хората да преосмислят из основи начина си на взаимодействие с виртуалния свят и играчите в него. Само заплахата от сериозни последствия могат да накарат една игра да се почувства истинска за вас и всеки останал в играта", пише Лъки в блогпост "Ако умреш в играта, ще умреш в реалния живот."

Палмър Лъки Снимка: Getty Images
Палмър Лъки

Той е считан за един от хората, които правят почти революция във VR технологиите чрез своите очила Oculus Rift. През 2014 година продава компанията си на Facebook за 2 милиарда долара. Остава начело, но е уволнен три години по-късно.

В интервю за CNBC твърди че е бил освободен без "никаква причина" и спекулира с вероятността неговите дарения за десни политически организации да са били повода.

Днес Oculus Rift представляват основата, около която се крепят надеждите на Марк Зукърбърг за изграждане на неговата метавселена.

От своя страна Лъки влиза във военната индустрия, след като основава нова компания, специализирана в разработването на автономни технологии. За последните няколко години успява да спечели много милионни договори за сътрудничество с военновъздушните сили и Обединеното командване на специалните сили.

Той обаче продължава да бъде тясно свързан с VR технологиите и гейминга.

За разлика от измислената версия на NerveGear Лъки не използва мощни микровълни, вместо това залага на по-простия метод с експлозиви за своето смъртоносно творение.

Самото устройството е свързано с три експлозивни заряди, които се задействат от фотосензор. Той се активира, когато екранът започне да мига в червено с определена честота.

"Доколкото знам, това е първият истински пример за VR устройство, което действително може да убие потребителя. Със сигурност няма да е последното", пише Лъки.

Досега е имало различни опити за повишаване на залозите по време на игра.

Например един от първите опити е от 2001 г.когато няколко студенти от Германия разработват аркадната инсталация PainStation. При нея двама играчи застават един срещу друг в специално моделирана версия на класическата игра Pong. Всяка грешка по време на игра води до електрошок с различна сила.

Същата година пък се провежда турнирът Tekken Torture. В него участват 32 души в съревнование в популярната по онова време бойна игра Tekken 3. Там всички играчи са свързани със специални ремъци, така че да получават електрошок в съответствие с нараняванията, които претърпяват аватарите им.

Две десетилетия по-късно вече говорим за съвсем реална смърт.

Лъки предупреждава, че неговата система система съвсем не е перфектна все още допуска "огромно разнообразие от грешки, които могат да убият потребителя в неподходящ момент".

"Ето защо не съм направил опити да го използвам сам", казва той.

Засега смъртоносните очила са просто част от интериора на неговия офис "провокиращи размисъл върху все още неизследвани пътища в дизайна на игрите".

 

Най-четените