Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Това ли е краят на стрийминг войните

Амбициите на Disney+ са през 2024 г. да изпреварят Netflix без подкрепата на ESPN и Hulu Снимка: iStock
Амбициите на Disney+ са през 2024 г. да изпреварят Netflix без подкрепата на ESPN и Hulu

Със суперпродукции като Squid Game, Stranger Things, The Sandman и куп други хитови заглавия Netflix изглеждаше да е сигурен победител в стрийминг войните.

Когато през ноември 2019 г. Disney обяви, че ще вложи милиарди долари в собствена платформа, мнозина бяха скептични дали само пари и амбиции са достатъчни, за да получи компанията пазарна доминация.

Почти три години по-късно Disney+ вече е официалният победител.

И тази победа вече не изглежда чак толкова неочаквана.

Тази година от Netflix обявиха, че подемат сериозна борба със споделянето на пароли и че поетапно ще въведат реклами в платформата си - два хода, които разгневиха немалко от потребителите, особено след като стана ясно, че в началото на 2023 г. рекламите ще са факт.

От друга страна Disney+ хвърлиха всичките си усилия към разширяване на портфолиото си с продукции като Pam and Tommy и How I Met Your Father. Освен това там се намират и суперпродукциите от вселената на Marvel, както и тези от вселената на "Междузвездни войни" - два франчайза с много солидна фен база.

Самите стрийминг услуги пък се наложиха като алтернатива на кино салоните, които бяха затворени покрай пандемията, и мнозина предпочетоха и все още предпочитат да консумират видео съдържание от комфорта на своя диван.

И така идва и логичната победа - Disney+ официално вече има повече абонати от Netflix.

По данни на Hollywood Reporter за третото фискално тримесечие Disney+ има общо 152,1 млн. абонати. Към тях се прибавят и другите две услуги под същата шапка - спортният ESPN и филмовият Hulu - и абонатите набъбват до 221 млн. абонати. За сравнение Netflix има 220,7 милиона абонати.

Ричард Бортън, изпълнителен директор на фирмата за анализи Amper, посочва пред "Гардиън", че успехът на Disney е предопределен, защото компанията е инвестирала в един много солиден поток от силно въздействащи заглавия.

Същевременно разширяват и франчайзите си със съдържание, достъпно единствено в стрийминга.

Бортън допълва, че именно по отношение на франчайзите Netflix изостава сериозно в надпреварата и не може да се похвали с нищо, което да се сравни с "Междузвездни войни" или Marvel.

Оттук нататък амбициите на Disney+ са през 2024 г. да изпреварят Netflix без подкрепата на ESPN и Hulu.

Разбира се, тази амбиция идва със своята цена, която, както посочват от Disney, е 30 млрд. долара, които тепърва ще се инвестират в нови продукции и разширяването на вече съществуващи хитови поредици.

Остава огромният въпрос около въвеждането на реклами - нещо, което и Netflix, и Disney+ се канят да направят. Милиони зрители по света свикнаха да гледат филми и сериали, без да бъдат прекъсвани от реклами, и въвеждането на спотове меко казано ги ядосва.

Не всеки от тези потребители е склонен да плаща по-скъп абонамент, само за да не гледа реклами, и вече плъзнаха шеги, че ще има отлив и завръщане към пиратстването.

Възможно е именно рекламите да забавят бясното препускане напред на стрийминг платформите, особено след като кината вече са отворени.

 

Най-четените